چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 33556
سلامت نیوز: ماهی با دارا بودن روی و ید به میزان کافی می تواند به رشد و تنظیم بلوغ جنسی کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز، کارشناس تغذیه ورژیم درمانی بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج گفت : روی یک ماده مغذی است که در رشد کودکان و نوجوانان و نیز در بلوغ جنسی نوجوانان تاثیر مهمی دارد و کمبود این ماده مغذی دردوران رشد، ْموجب کوتاهی قد و در صورت کمبود شدید باعث کوتاه ماندن قد می شود.

سید داوود ضامن تاکید کرد: ماهی از منابع غنی فلوئور است که در سلامت، استحکام و در پیشگیری و پوسیدگی دندان ها تاثیر مهمی دارد پس بامصرف ماهی می توانیم به سلامت و استحکام دندان های خود کمک کنیم.

وی اظهار داشت: ماهی دریا از بهترین منابع ید به حساب می آید و ید آن در رشد انسان اثرات قابل توجهی داشته و درتکامل سیستم عصبی نقش مهمی دارد، همچنین نقش دیگری که ید درسلامت انسان به عهده دارد، متابولیسم مواد غذایی است.

ضامن افزود: ماهی هایی که با استخوان مصرف می شوند مانند ماهی کیلکا و ساردین علاوه بر خواصی که برای انواع ماهی ها ذکر شد نیز حاوی مقدار قابل توجهی کلسیم می باشند که بنابراین در رشد، استحکام  و سلامت استخوان ها و دندان ها موثرند.

 گفتنی است: مصرف 2 تا 3 وعده ماهی در هفته توصیه و به طور کلی باید توجه کرد که درمصرف مواد غذایی مفید نیز باید اعتدال داشت و تنوع مصرف دیگر گروه های مواد غذایی را نباید فراموش کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha