سلامت نیوز: معاون پژوهش جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: مصرف فست فودها و غذاهای سرد موجب افزایش دخترزایی را در زنان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سیدرضا طباطبایی گفت: وضعیت دخترزایی ارتباط زیادی با تغذیه دارد  به طوریکه استفاده از فست فودها و غذاهای سرد احتمال دخترزایی را در زنان افزایش می دهد.

وی ادامه داد: استفاده از این نوع غذاها باعث اسیدی شدن محیط رحم می‌شود و احتمال دخترزایی را زیاد می‌کند.

معاون پژوهش جهاد دانشگاهی قم با اشاره به آزمایشات صورت گرفته درباره کیفیت اسپرم در قبل و در حین ماه رمضان اظهار داشت: براساس آزمایشات صورت گرفته در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی، نمونه اسپرم گرفته شده در ماه مبارک رمضان نسبت به قبل و بعد از ماه تفوات بسیار زیادی دارد به طوری که نمونه اسپرم ماه رمضان از لحاظ کیفیت بسیار متمایز است.

وی تصریح کرد: در آیات قرآن و روایات تاکید زیادی بر گرفتن روزه شده و آن را موجب صحت و سلامتی بدن دانسته اند و آزمایشات نیز این موضوع را تایید می کنند.

طباطبایی با تاکید بر لزوم پرداختن به مباحث فقهی مربوط به درمان ناباروری بیان داشت: درمان ناباروری موضوعات فقهی بسیار جدیدی ایجاد کرده است که لزوم ارتباط این مراکز با مراجع معظم تقلید را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه مراجع معظم همانند رهبر انقلاب با اهدای اسپرم موافقت کرده‌اند تصریح کرد: شناسایی یک اسپرم با کیفیت 15 تا 20 میلیون تومان هزینه دارد که به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست.

معاون پژوهش جهاد دانشگاهی قم افزود: در عین حال با توجه به اینکه ناباروی سومین عامل طلاق در کشور است لازم است که به موضوعاتی مانند اهدای اسپرم به لحاظ فقهی و موضوعات مابعد آن پرداخته شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم اظهار داشت: این مرکز سانتر درمانی محسوب می‌شود و از استان‌های مجاور و حتی خارج از کشور برای درمان به این مرکز مراجعه می‌کنند.

طباطبایی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای متخصصان بومی در این مرکز خبر داد و تأکیدکرد: این دوره ها موجب ارتقاء و پیشرفت پزشکان استان خواهدشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha