سلامت نیوز: مدیر کل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از حذف کمپهای ترک اعتیاد غیر مجاز معتادان در صورت افزایش مراکز درمان خبر داد.

فرهاد اقطار در گفتگو با مهر افزود: با توجه به اینکه تعداد زیادی از مدیران کمپهای غیر مجاز ترک اعتیاد تاکنون برای دریافت مجوز اقدام نکرده اند به همین دلیل افزایش تعداد مراکز درمان اجباری که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر راه اندازی شده اند می تواند در حذف تدریجی این کمپها موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم نباید به کمپهای غیر مجاز ترک اعتیاد مراجعه کنند، گفت: فضا و همچنین خدمات و برخورد با معتادان در این مراکز استاندارد نیست در صورتیکه مراکز درمان اجباری معتادان اینگونه نیست و هزینه ای نیز در این مراکز از معتادان گرفته نمی شود.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی به اعتبارات مربوط به بخش اعتیاد اشاره و تاکید کرد: در سال جاری بهزیستی دو میلیارد تومان برای درمان معتادان اختصاص داده است.

به گفته اقطار، همچنین ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز چهار میلیارد تومان برای درمان و دو میلیارد تومان نیز برای پیشگیری از اعتیاد به سازمان بهزیستی اختصاص داده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha