سلامت نیوز: معاون داروی سازمان غذا و دارو از تولید 2 نانو دارو در کشور تا پایان سال برای اولین بار خبر داد و گفت: بیش از 40داروی وارداتی گران قیمت نیز تا دو سال آینده در کشور تولید می شود که قیمت آنها را تا 50 درصد برای بیماران کاهش می دهد.

محمدرضا شانه ساز در  گفت و گو با فارس افزود: تولید داروهای گرانقیمت خارحی در کشور استراتژی مهم وزارت بهداشت است زیرا از یک طرف قیمت این داروها را برای بیماران بین 40 تا 50 درصد کاهش می دهد و از طرف  دیگر صنعت دارویی کشور را به علت ارزش افزوده این داروها رونق می دهد در عین حال وابستگی دارویی ما را به خارج کم می کند.

وی ادامه داد: در این مسیر اقدامات لازم برای تولید40 تا 50 قلم داروی وارداتی گرانقیمت که عمدتاً داروهای ضد سرطان، فاکتورهای خونی و داروهای بیوتکنولوژی مورد نیاز بیماران مبتلا به سرطان، هموفیلی و ام اس است آغاز شده و تولید داخلی آنها حداکثر تا دو سال آینده به نتیجه  می رسد.

وی گفت: در عین حال تولید دو نانودارو در کشور نیز برای اولین بار انجام شده و مراحل نهایی خود را طی  می کند و احتمالاً این دارو تا پایان امسال وارد بازار می شوند اما فعلاً نمی توانیم اسامی این داروها  را اعلام کنیم و منتظریم تا نهایی شود و توسط خود شرکت تولیدکننده جزئیات آن اعلام شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha