سلامت نیوز: رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه دروس پیش نیاز دندانپزشکی فقط یکبار در سال ارائه می‌شود، گفت: دانشجویان دندانپزشکی مراقب باشند 6 سال تحصیلشان 8 سال نشود.

اکبر فاضل در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها از جمله دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران از امروز یکشنبه 3 مهر افزود: تمام دانشجویان دندانپزشکی باید آگاه باشند در صورتی که هر درس پیش‌نیاز خود را در رشته دندانپزشکی نتوانند بگذرانند نمی‌توانند دروس دیگری را بگیرند و اگر به این نکته توجه نکنند ممکن است 6 سال تحصیل دندانپزشکی آنان به 7 یا 8 سال افزایش یابد.

وی ادامه داد: دانشجویان دندانپزشکی باید این مسئله را آگاه باشند که به طور مثال اگر بخواهند در جراحی 2 درس خود را بگیرند باید پیش نیاز آن جراحی یک را گذرانده باشند و  همین طور برای گرفتن درس پروتز 2 باید پیش نیاز آن پروتز یک و برای گرفتن درست اندو 2 باید پیش‌ نیاز اندو یک را بگذرانند.
 
فاضل بیان داشت: در صورتی که دانشجویان دندانپزشکی نتوانند دروس پیش‌ نیاز را قبول شوند دیگر در سال تحصیلی جدید نمی‌توانند آن دروس را گذرانده و باید به طور اجبار در سال آینده این دروس پیش‌ نیاز را بگذارنند و به این ترتیب ممکن است بیش از یکسال از تحصیل عقب بمانند. بنابراین این مسئله باید در برنامه‌ریزی تحصیلی آنان رعایت شود.

فاضل بیان داشت: ما در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بدو ورود دانشجویان دندانپزشکی جدید تمام این موارد را به دانشجویان گوشزد می‌کنیم تا بتوانند با برنامه‌ریزی مناسب تمام واحدهای خود را بگذرانند.

وی خاطرنشان کرد: در سه‌شنبه هفته جاری نیز جشن بازگشایی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دانشجویان و خانواده آنان و اساتید برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha