یکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 33570
سلامت نیوز: بهره گیری از مقدار کافی خواب عمیق شبانه می‌تواند به میزان قابل توجهی خطر احتمالی دیابت نوع 2 در نوجوانان مبتلا به اضافه وزن را کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پژوهشگران بیمارستان کودکان فیلادلفیا دریافتند مقدار کمتر خواب عمیق با کاهش سطح انسولین همراه است.

نتیجه پژوهش انجام شده روی 62 نوجوان مبتلا به اضافه وزن نشان داد که خوابیدن بین هفت و نیم تا هشت و نیم ساعت در شب، انسولین و قند خون این افراد را در سطح مطلوب نگه داشته است.

بر اساس گزارش منتشر شده در مجله مراقبت دیابت، شرکت کنندگان در این پژوهش که به مقدار کافی نخوابیده بودند، اختلالات بیشتری در ترشح انسولین و میزان قند خون آنها مشاهده شد.

به گزارش پرس تی وی، تحلیل خواب افراد مورد مطالعه نشان داد که خواب بسیار کم و بیش از حد، هر دو با سطح گلوکز خون بالا مرتبط هستند و کاهش خواب عمیق موجب کاهش ترشح انسولین است.

این نتایج همچنین نشان داد که خواب کافی می‌تواند به ویژه در مورد نوجوانان مبتلا به اضافه وزن، از آنها در برابر دیابت نوع 2 محافظت کند.

دکتر دوریت کارن، نویسنده این پژوهش گفت: مطالعه ما نشان داد که برای حفظ پایداری میزان قند خون، مقدار بهینه خواب شبانه برای نوجوانان بین 7،5 تا 8،5 ساعت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha