سلامت نیوز: کارشناس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بیماری لثه از طریق جریان خون در بروز بیماری‌ها نقش دارد به نحوی که باکتری‌های دهان وارد گردش خون می‌شوند و به سایر قسمت‌های بدن میروند و التهاب گسترده‌ای ایجاد می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس به نقل از وزارت بهداشت، الهام نومیری با بیان این مطلب اظهار داشت:‌ عفونت‌های دهانی با تحریک دستگاه ایمنی بدن باعث ایجاد التهاب در دیگر قسمت‌های بدن می‌شوند، همچنین مطالعات اخیر نشان داده خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته در مبتلایان به عفونت‌های لثه بیشتر است.

وی افزود: بیماری لثه مقدار زیادی باکتری تولید می‌کند و اگر کسی مشکل دریچه قلب داشته باشد،‌ باکتری می‌تواند قلب را گرفتار کند و هر چه عفونت شدیدتر باشد خطر نیز بیشتر می‌شود.

نومیری تصریح کرد: محققان دریافته‌اند که زنانی که بیماری لثه دارند احتمال زایمان زودرس در آنها دو برابر سایر زنان است و مشکلاتی مانند پایین بودن وزن نوزاد در هنگام تولد و نقایص مادرزادی نیز می‌تواند بروز کند.

کارشناس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطرنشان کرد:‌ بیماری لثه می‌تواند منجر به عفوت نسج نرم لثه به علاوه استخوان نگهدارنده دندان و الیاف دور دندانی شود و این بیماری مهمترین علت از دست دادن دندان‌ها در بزرگسالان است، در این حالت ممکن است دندان‌ها عاری از پوسیدگی باشد ولی به دلیل لق شدن، بایستی از دهان خارج شود.

به گفته نومیری، مسواک زدن به طور مرتب و کامل و استفاده از نخ دندان نخستین اقدام دفاعی در مقابله با بیماری های لثه است و تغذیه مناسب عاری از تنقلات و نوشیدنی های قندی،‌راه دیگر مقابله با این بیماری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha