یکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 33575
سلامت نیوز: ورزش بهترین دارو برای درمان بیماری ها است و كم تحركی زمینه را برای بیماری ها و ناتوانی آماده می كند.

دكتر رامین كردی دكترای فیزیولوژی ورزش و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: اضافه وزن و چاقی یكی از نگرانی های امروز جامعه ماست زیرا می تواند خطر بیماری هایی مثل دیابت، انواع سرطان و بیماری های قلبی و عروقی را بیشتر كند.

وی افزود:‌ وزن بدن در ارتباط با مقدار فعالیت بدنی و غذای مصرفی تنظیم می شود و برای رسیدن به وزن مناسب باید بین انرژی مصرفی و انرژی دریافتی تعادل برقرار كرد.

دكتر كردی، تنظیم برنامه غذایی بر اساس نیاز های بدنی افراد و انجام فعالیت بدنی منظم را از راه های موثر برای كنترل وزن برشمرد و تصریح كرد:‌ زندگی بدون تحرك خطر بروز سرطان، فشارخون بالا،‌پوكی استخوان،‌افسردگی و اضطراب را افزایش می دهد.

این متخصص پزشكی ورزشی ادامه داد:‌ برای رسیدن به وزن مناسب و حفظ سلامت،‌ لازم نیست كه حتما ورزش های شدید انجام داد بلكه با چند تغییر ساده در شیوه زندگی روزمره، می توان فعالیت های بدنی بیشتری داشت.

وی افزود: فعالیت بدنی را می توان همه جا و بدون نیاز به وسیله ای مخصوص و انجام داد، پیاده روی به عنوان ساده ترین فعالیتی كه بیشتر افراد قادر به انجام آن هستند، توصیه می شود همچنین نرمش های سبك كه در منزل، پارك یا مدرسه قابل انجام است می تواند به سلامت بدن، بدون صرف هزینه كمك كند.

به گفته دكتر كردی، حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی متوسط در هر روز برای بهبود و حفظ سلامتی توصیه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha