سلامت نیوز: رییس اداره دهان و دندان وزارت بهداشت از رویش نامنظم دندان به دلیل کشیدن زودرس یا از دست دادن دندان شیری خبر داد.

محمد حسین خوشنویسان رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با برنا با بیان این مطلب که كشیدن زودرس یا از دست دادن دندان شیری یكی از علت‌های رشد دندان‌های نامنظم است، اظهار داشت: والدین باید از زمان رویش دندان مراقب دندان فرزندانشان باشند، چرا که کشیدن زودرس یا از دست دادن دندان شیری مهمترین علت رشد نامنظم دندان است که فرد در آینده برای سلامت دندان نیازمند ارتودنسی است.

خوشنویسان ادامه داد: در کشور های پیشرفته استفاده از مسواک، نخ دندان، دهان شویه و آب نمک از جمله موضوعاتی است که مورد بررسی و توجه ویژه قرار گرفته و به نتایج مطلوبی نیز دست یافته اند.

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت افزود: دستیابی به نتایج عملکرد استفاده از مسواک، نخ دندان، دهان شویه و آب نمک در ایران به شرط توجه جدی والدین در اجرای آن است.

خوشنویسان تصریح کرد: خانواده ها تا سن سه سالگی فرزندشان، مسوول مسواک زدن آنها هستند. از 3 سالگی به بعد نیز مسواک زدن باید با نظارت كامل والدین انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha