سلامت نیوز: نوع ناهنجاری در تشخیص زمان درمان ارتودنسی بسیار با اهمیت است البته بیمارانی که مشکل فکی دارند باید حتماً قبل از بلوغ معاینه شوند.
 
دکتر عبدالرضا جمیلیان متخصص ارتودنسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: زمان درمان بستگی به نوع ناهنجاری دارد اما در هر سنی می توان ارتودنسی را انجام داد.

وی افزود: اگر سن بیمار کمتر باشد درمان راحت تر، کوتاه تر و موفقیت آمیزتر خواهد شد، البته نوع ناهنجاری در تشخیص زمان درمان بسیار با اهمیت است.

جمیلیان بیان کرد: به دلیل اینکه دندان های نیش آخرین دندان هایی هستند که در دهان ظاهر می شوند در نتیجه در ناحیه دندان های جلو با رویش دندان های نیش بیمار دچار شلوغی دندان ها شده و ظاهر زشتی پیدا می کند در نتیجه نیاز به درمان ارتودنسی پیدا می کند.

وی تصریح کرد: در بیمارانی که دچار مشکل فکی هستند حتماً باید بیمار را قبل از بلوغ معاینه کرد در مورد پسرها به طور معمول ده سالگی بهترین زمان و در مورد دخترها هشت سالگی به طور معمول مهمترین زمان است.

جمیلیان خاطرنشان کرد: اگر دندان پزشک در بیمار مشکل فکی را تشخیص دهد باید با کمک دستگاه های ارتودنسی مشکل فکی بیمار درمان شود چراکه در صورت عدم درمان در زمان مناسب دیگر نمی توان مشکل بیمار را به شکل دیگری درمان کرد و بیمار نیاز به عمل جراحی فک خواهد داشت بنابراین ویزیت به موقع در درمان ناهنجاری های دندان و فک بسیار اهمیت دارد.

جمیلیان گفت: اگر بیمار دارای مشکل فکی نباشد و فقط دندان های او نیاز به درمان برای ردیف شدن داشته باشند در آن موقع می توان درمان را در سنین 10 تا 12 سالگی آغاز کرد.

وی تأکید کرد: اگر بیماری که به موقع مراجعه نکند و مشکل دندانی داشته باشد می تواند درمان ارتودنسی را در هر سنی به شرطی که مشکلات لثه ای نداشته باشد انجام دهد.

این متخصص تأکید کرد: اگر مشکل فکی در سنین بزرگسالی وجود داشته باشد دیگر درمان ارتودنسی به تنهایی کارساز نخواهد بود و در آن موقع نیاز به عمل جراحی به همراه ارتودنسی خواهد داشت.

جمیلیان خاطرنشان کرد: اگر مشکل فکی بیمار در سنین قبل از بلوغ تشخیص داده شود می توان با ارتودنسی به تنهایی و بدون نیاز به جراحی فکی بیمار را درمان کرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha