سلامت نیوز: عضو مرکز تحقیقات بیوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده بیش از 50 درصد از دانش آموزان از وعده صبحانه بی بهره هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آریا،محمد صفریان گفت: نخوردن صبحانه به عنوان یک عادت نادرست غذایی در میان بسیاری از دانش آموزان رواج دارد و این امر موجب اختلال در روند یادگیری و رشد کودکان می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نقش والدین را در تغذیه مناسب دانش آموزان موثر برشمرد و اظهار داشت:استفاده از مواد غذایی مقوی و مناسب ، کاهش مصرف مواد قندی ، مصرف مغزها همچون گردو و پسته را از مواد مناسب در وعده صبحانه است و والدین می توانند با هوشمندی فرزند خود را به خوردن صبحانه ترغیب کنند .

وی بابیان اینکه مصرف مواد غذایی و تنقلات بی ارزش موجب کمبود ریز مغذیها و همچنین اضافه وزن در کودکان می شود اظهار داشت:والدین باید از در دسترس قرار دادن تنقلات در پیشگیری از مشکلات بعدی تلاش کنند .

عضو مرکز تحقیقات بیوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:همراه کردن نوعی غذا و یا لقمه همچون نان و پنیر و گردو ، کره و پنیر ، میوه و مغز بهترین میان وعده در زمان حضور دانش آموزان در مدارس به شمار می رود و والدین بهتر است .

دکتر محمد صفریان همچنین با اشاره به شیوع اضافه وزن و چاقی در میان کودکان اظهار داشت:والدین باید از روشها و رژیم های خودسرانه برای کاهش وزن کودک خود خودداری و برای مشورت به پزشکان متخصص مراجعه کنند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha