سلامت نیوز: با کنترل فشارخون بالا خطر بروز بیماری هایی مانند سکته مغزی،نارسایی قلبی،بیماری کلیوی در فرد کاهش خواهد یافت.
 
دکتر داوود کاظمی صالح،رتبه ممتاز بورد تخصصی قلب و عروق درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:برای موفقیت در درمان فشار خون به یک همکاری دسته جمعی نیاز است؛بنابراین باید فرد دارای فشار خون بالا با پزشک خود همکاری داشته باشد و خود فرد مهمترین نقش را جهت کنترل فشارخون خود دارد.

وی با اشاره به اینکه با انجام موارد لازم،فرد دارای فشارخون بالا می تواند به خود کمک کند افزود:فرد باید مرتب با پزشک خود در تماس باشد تا بتواند فشارخون خود را کنترل داشته باشد.

کاظمی صالح تصریح کرد:به توصیه های پزشکی در مورد رژیم غذایی مناسب و کم نمک و نیز کاهش دادن نمک مصرفی در طبخ غذاها و خودداری کردن از مصرف غذاهای فراوری شده و دیگر مواردی که پزشک توصیه می کند،لازم و ضروری است.

این متخصص گفت:در افراد چاق احتمال ایجاد فشارخون بالا بیشتر است،پس باید افراد از افزایش وزن خودداری کرده و وزن مناسب و متعادل داشته باشد.

وی گفت:به توصیه های پزشکی در مورد داشتن ورزش مناسب و منظم توجه شود.
کاظمی صالح عنوان کرد:در صورتی که پزشک دارویی را تجویز کرد؛باید طبق دستور پزشک مجرب عمل کرد و اگر احساس ناراحتی پس از تجویز دارو در فرد مبتلا به فشار خون بالا ایجاد شد؛باید آن را به پزشک مربوطه اطلاع داد و این اطلاعات به پزشک در تنظیم دارو و جلوگیری از بروز عوارض جانبی دارو کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد:متاسفانه فشارخون بالا نمی تواند به طورکامل درمان شود و می تواند در تمامی طول عمر فرد وجود داشته باشد؛اما نباید مایوس شد؛زیرا به طور معمول می توان آن را تحت کنترل قرار داد.
این متخصص تاکید کرد:با کنترل فشارخون بالا خطر بروز بیماریهایی مثل سکته مغزی،نارسایی قلبی و بیماری کلیوی در فرد کاهش خواهد یافت.

پس باید به توصیه های پزشک در رابطه با کنترل فشارخون بالا توجه شود و با همکاری با پزشک و رعایت دستورات پزشک در کاهش فشارخون و کنترل آن کمک شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha