یکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۲
سلامت نیوز: یک فوق‌تخصص قلب و عروق گفت: تحریک سیستم عصبی، افزایش فشار خون،‌ بروز سکته قلبی و نارسایی قلبی از عوارض مصرف آمفتامین‌ها و ماده مخدر شیشه است.

شکوفه حاجی‌صادقی،در گفت‌وگو با فارس درباره عوارض مصرف آمفتامین‌ها یا ماده مخدر شیشه، گفت: با توجه به افزایش مصرف مواد مخدر در بین جوانان لازم است اطلاع‌رسانی درباره عوارض قلبی و عروقی این مواد انجام شود.

وی افزود: آمارهای جهانی نشان می‌دهد 25درصد از افراد در جوامع پیشرفته حداقل یکبار از آمفتامین‌ها استفاده کرده‌اند؛ متأسفانه در کشور ما آمار رسمی وجود ندارد اما آمارهای غیر رسمی حکایت از افزایش استفاده از آمفتامین‌ها دارد.

این فوق ‌تخصص قلب و عروق درباره عوارض قلبی و عروقی آمفتامین‌ها اظهار داشت: هنوز هیچ‌گونه مطالعه‌ای در خصوص عوارض این مواد بر روی قلب و عروق انجام نشده اما اثرات مخرب ناشی از مصرف این مواد مشهود است.

وی تصریح کرد:‌ تحریک سیستم عصبی، افزایش فشار خون، بروز درد‌های قفسه صدری،‌ بروز سکته قلبی، ضربان نامنظم قلب، ایجاد عفونت دریچه‌های قلب، پارگی آئورت و نارسایی قلبی از عوارض مصرف آمفتامین‌ها و ماده محرک شیشه است.

حاجی‌صادقی به مصرف کنندگان آمفتامین و شیشه هشدار داد تا از مصرف این مواد به دلیل عوارض آن اجتناب کنند چرا که فرد استفاده کننده از این مواد حتی به اندازه یک دوز، مبتلا به عوارض آن می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:‌ در صورت بروز عوارض، بهترین درمان عدم مصرف این مواد است. مصرف کنندگان این نوع مواد اکثراً مبتلا به درد قفسه سینه، تنگی نفس، تورم اندام‌ها،‌ تپش قلب و افزایش فشار خون می‌شوند. مصرف همزمان الکل با این مواد، شانس بروز عوارض آن را در مصرف کنندگان به شدت افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha