سلامت نیوز: متخصص طب سوزنی و استاد دانشگاه گفت: طب سوزنی در كنترل دردهای گردن، كمر، زانو و دردهای با منشا تنشی مانند سردردهای میگرنی بسیار موثر است و اینگونه دردها را تسكین می دهد.

كیارش ساعتچی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طب سوزنی یك روش درمانی مكمل است كه به موزارات درمان هایی مانند ارتوپدی استفاده می شود اما برخی پزشكان از طب سوزنی به عنوان درمان اصلی دردهای میگرنی و دردهای آرتروزی استفاده می كنند.

وی اضافه كرد: برای تسكین بسیاری از دردهای سایكوسوماتیك - روان تنی - از طب سوزنی كمك گرفته می شود.

این متخصص طب سوزنی خاطرنشان كرد: همچنین بیماری های آسم با منشا عصبی و بیماری های ناشی از استرس مانند سندرم معده تحریك پذیر و نیز برخی از انواع كولیت ها - التهاب روده بزرگ - را می توان با طب سوزنی درمان كرد.

ساعتچی گفت: بطور كلی طب سوزنی به عنوان یك طب مكمل برای افسردگی های خفیف كاربرد دارد.

وی تاكید كرد: طب سوزنی به عنوان یك طب قدیمی - با بیش از پنج هزار سال سابقه- می تواند ابزار خوبی برای پزشكان در درمان بیماری های روان تنی باشد.

این متخصص طب سوزنی یادآور شد: طبق تئوری قدیمی طب چینی، طب سوزنی حركت انرژی و زیستی را در بدن تسهیل و گرما و سرمای بدن را تنظیم می كند.

به گفته این متخصص طب سوزنی، مسیرهای سوزن های این طب در بدن، مسیرهای خاصی الكتریكی هستند كه با تغییرات در محیط های شیمیایی و الكترومغناطیسی بدن، باعث تنظیم هورمون ها و انرژی در بدن می شوند و بیماری را درمان می كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha