یکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 33621
سلامت نیوز: یافته های اخیر محققان دانشگاه هاروارد در امریكا و دانشگاه واگنینگن در هلند، نشان داد، نوشیدن سه لیوان شیر كم چرب،خطر حمله قلبی را تا 18 درصد كاهش می دهد.
این پ‍ژوهش30 مرداد ماه امسال(23 اگوست 2011) در نشریه امریكن جورنال كه از معتبرترین مراجع تغذیه ای جهان به شمار می رود، به چاپ رسید، شامل 17 مطالعه از امریكا، اروپا و ژاپن است.

سیدنی شواتیزر، مدیر فنی پایگاه جهانی لبنیات می گوید: شیر و لبنیات، از مغذی ترین و سالم ترین غذاهای موجود به شمار می روند كه سرشار از مواد مغذی طبیعی از قبیل كلسیم،پتاسیم،پروتئین و ... هستند.

یافته های یك مطالعه انجام شده دیگر كه در مجله امریكایی تغذیه بالینی انتشار یافت، نیز نشان داد، مصرف كلسیم لبنیات با رژیم غذایی كه منجر به كاهش وزن می شود، ارتباط دارد.

در این مطالعه، بیش از 300 مرد و زنی كه افزایش وزن داشتند، به مدت دو سال مورد آزمایش قرار گرفتند.یافته های این پژوهش نشان داد، گروهی كه بیشترین كلسیم را از طریق مصرف لبنیات دریافت كرده بودند، 38 درصد بیش از عده ای كه كمترین میزان كلسیم را از این طریق دریافت كرده بودند، كاهش وزن داشته اند.

یك پژوهش دیگر در مورد لبنیات كه در سال 2010 صورت گرفت، بر این باور قدیمی كه لبنیات موجب ابتلا به بیماری قلبی می شود، خط بطلان كشید.

بر این اساس، پژوهشگران امریكایی 25 مورد مطالعاتی را كه شامل 350 هزار نفر می شود، مورد آزمایش قرار دادند و به این نتیجه رسیدند كه مصرف چربی های اشباع شده رژیمی با خطر بیماری های قلبی-عروقی ارتباطی ندارد.

همچنین طی یك آزمایش روی 23 هزار و 366 مرد سوئدی مشخص شد، مصرف روزانه كلسیم بیش از میزان توصیه شده، می تواند، خطر یا مرگ ناشی از بیماری های قلبی و سرطان را تا 25 درصد كاهش دهد. نتایج این پژوهش نیز در مجله امریكایی بیماری های همه گیر به چاپ رسیده است.

منبع: به سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha