یکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 33622
سلامت نیوز: افرادی که به‌طور مرتب با تلفن‌های همراه خود پیام کوتاه می‌خوانند یا صفحات اینترنتی را مرور می‌کنند، مجبورند گوشی‌ را به چشمان خود نزدیک کنند. به این ترتیب چشمان آن‌ها باید بیشتر از حد معمول کار کند که این عامل در دراز مدت باعث ضعیف شدن آن‌ها می‌شود.

ایران دیپلماتیک:نزدیک‌تر کردن تلفن‌های همراه به چشم به علاوه اندازه کوچک متن پیام‌های کوتاه یا صفحات اینترنتی می‌تواند فشار بیشتری را به چشم افرادی وارد کند که قبلا عینکی شده‌اند یا برای اصلاح بینایی خود از لنز استفاده می‌کنند.

معمولا فاصله چشم از متن هنگام خواندن روزنامه یا کتاب بیشتر از زمانی است که فرد با تلفن همراه خود مطلبی را می‌خواند. به همین دلیل استفاده طولانی مدت از تلفن همراه می‌تواند عوارضی مانند سردرد، چشم‌درد، خشک شدن چشم‌ها، تاری دید و حتی کاهش قدرت بینایی را به همراه داشته باشد. مطالعات اخیر نشان داده نزدیک به نود درصد از افرادی که از کامپیوتر استفاده می‌کنند مشکلات چشمی را تجربه خواهند کرد اما برای پیشگیری از این مشکلات راه حل ساده‌ای وجود دارد.

نزدیک‌تر کردن تلفن‌های همراه به چشم به علاوه اندازه کوچک متن پیام‌های کوتاه یا صفحات اینترنتی می‌تواند فشار بیشتری را به چشم افرادی وارد کند که قبلا عینکی شده‌اند یا برای اصلاح بینایی خود از لنز استفاده می‌کنند

کافی است شما فقط اندازه متن را روی این دستگاه‌ها افزایش دهید. این توصیه نه تنها در مورد تلفن‌های همراه بلکه در مورد دیگر وسایل الکترونیکی که برای خواندن متن هم مورد استفاده قرار می‌گیرند کاربرد دارند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha