استاندار تهران از افزایش تعداد روزهای پاک تهران در 6 ماهه اول امسال نسبت به پنج سال گذشته خبر داده است. این در حالی است که مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران می‌گوید در این مدت پایتخت هیچ روز پاکی را سپری نکرده است.

سلامت نیوز: استاندار تهران از افزایش تعداد روزهای پاک تهران در 6 ماهه اول امسال نسبت به پنج سال گذشته خبر داده است. این در حالی است که مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران می‌گوید در این مدت پایتخت هیچ روز پاکی را سپری نکرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مرتضی تمدن با بیان اینکه در 6 ماهه ابتدای سالجاری بیش از170 روز در تهران شاهد هوای پاک و سالم بودیم، گفته است: طبق گزارش دستگاههای ذیربط، تعداد روزهای پاک در شهر تهران در 6 ماهه اول سالجاری نسبت به پنج سال گذشته به شدت افزایش یافته است.

تمدن با بیان اینکه گزارشهای ارائه شده نشان می‌دهد که تهران در شرایط هوای سالم قرار دارد و روند کاهش آلودگی هوا را در تهران شاهدیم، اضافه کرده است: با وجود افزایش تعداد خودرو، افزایش واحدهای صنعتی، مسکونی و جمعیتی آلودگی هوا کاهش یافته است.

وی اقدامات انجام شده همچون خارج کردن خودروهای فرسوده، افزایش محدوده زوج و فرد خودروها، کاهش تعداد واحدهای آلوده کننده و نظارت بر واحدهای تولیدی توسط سازمان محیط زیست و معاینه فنی خودروها را از جمله اقدامات اثرگذار برای کاهش آلودگی هوا معرفی کرده و گفته است که کمیته مقابله با آلودگی هوا در تهران به دنبال مشخص کردن همه عوامل کاهش آلودگی تهران است.

اما در نقطه مقابل گفته‌های استاندار تهران، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه تعداد روزهای ناسالم در هوای پایتخت در 6 ماهه نخست سال جاری معادل 112 روز است گفته است: در هشت سال گذشته در تمام مدت سال این تعداد روز ناسالم در تهران نداشته‌ایم.

یوسف رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه تعداد روزهای ناسالم در پایتخت در کل سال 89 معادل 103 روز بوده است تاکید کرد که این مسئله نشان می‌دهد در 6 ماه نخست سال جاری تعداد روزهای ناسالم از کل روزهای ناسالم سال گذشته بیشتر بوده است.

به گفته وی، در 6 ماه نخست سال جاری تعداد روزهای بسیار ناسالم هوای تهران معادل سه روز بوده که این رقم نیز در 10 سال گذشته بی سابقه بوده و تعداد کل روزهای بسیار ناسالم سال 89 برابر یک روز بوده است.

رشیدی تعداد روزهای سالم 6 ماه نخست سال 90 در تهران را برابر 68 روز عنوان کرده است: هیچ روزی با هوای پاک در این 6 ماه در پایتخت وجود نداشته است.

به گفته وی، سال گذشته تهران 247 روز را با هوای سالم و 14 روز را با هوای پاک سپری کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha