سلامت نیوز: سید محمد حسین رضایی جواهریان، مخترع این طرح در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: طعم كاملا طبیعی و غیرقابل تشخیص با شیرینی معمولی است و آردی كه در این شیرینی مورد استفاده قرار گرفته است با فیبر و سبوس گندم غنی شده است.

وی افزود: از سوی دیگر این نوع شیرینی منع مصرفی برای تمامی گروه های جامعه حتی بیماران دیابتی ندارد و قند قابل جذب در این فرآورده تقریبا صفر است از سوی دیگر زمان نگهداری این فرآورده به شدت افزایش یافته است.

مخترع این نوع شیرینی خاطرنشان كرد: كلیدی ترین ماده در تولید انواع شیرینی، شكر (ساكارز) است و به طور عملی وجود شیرینی بدون استفاده از شكر متصور نیست و این درحالی است كه وجود شكر برای افرادی كه دارای رژیم های خاص غذایی هستند مانند افراد دیابتی موجب منع مصرف این گونه فرآورده ها می شود ولی حذف شكر علاوه بر حذف طعم شیرین بافت، ظاهر فرآورده را نیز به هم می ریزد.

به گفته این محقق تا كنون تلاش هایی برای جایگزینی شكر با شیرین كننده های مصنوعی یا قندهای طبیعی قابل جذب انجام شده است اما هیچكدام از این روش ها كاملا بی ضرر نبوده اند.

وی خاطرنشان كرد: در این طرح از هیچ كدام از شیرین كننده هایی كه تاكنون برای شیرین كردن شیرینیجات به كار رفته استفاده نشده است و به جای آن از عصاره چند نوع گیاه كه كاملا طبیعی و بی ضرر هستند استفاده شده است.

رضایی خاطرنشان كرد: شیرین كننده هایی كه در این فرآورده استفاده شده است تنها طعم شیرین ایجاد می كند و جذب بدن نمی شود و به نوع ذائقه مصرف كننده را گول می زند.

وی گفت: فرمولاسیون اولیه این نوع شیرینی كاملا مطابق با روش تولید شیرینی های شكری است، با این تفاوت كه بایستی در در اختلاط مواد اولیه نهایت دقت رعایت شود تا طعم فرآورده یكنواخت نشود.

گفتنی است این فرآورده پس از دو سال مطالعه و تحقیق بر روی تركیبات شیرین كننده به نتیجه رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha