یکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 33625
سلامت نیوز: بیمارانی كه عوارض قلبی و عروقی ناشی از چاقی را دارند می توانند با گذاشتن بالن لاغری معده با كاهش وزن، بیماری قلبی عروقی و ریوی خود را كنترل كنند.

به گزارش سلامت نیوز، فوق تخصص گوارش و كبد مركز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس ضمن بیان این مطلب، گفت: بالن معده برای كاهش وزن در بیمارانی كه نسبت قد به وزن آنها نامتناسب باشد و افزایش وزن و چاقی آنها موجب بروز و تشدید بیمارهایی همچون قلبی عروقی، استفاده می شود.

دكتر سید حمید موسوی با اشاره به روش استفاده از بالن لاغری معده بیان كرد: كار گذاشتن این بالن در معده شخص، بسیار ساده است كه از طریق اندسكوپی انجام می شود و هیچ نیازی به بستری بیمار در بیمارستان نیست و طول مدت انجام این عمل بین 3 تا 5 دقیقه است و شخص فقط تحت بیهوشی در حالت خواب آلودگی موقع عمل قرار می گیرد.

وی ماندگاری این بالن را به مدت شش ماه اعلام كرد و اضافه كرد: پس از 6 ماه این بالن قابل تعویض و یا خارج كردن می شود كه با توجه به روند كاهش وزن صورت گرفته این كار صورت می پذیرد.

این فوق تخصص گوارش و كبد با توجه به كاركرد این بالن، ابراز كرد: عاملی كه باعث كاهش وزن در گذاشتن بالن در معده می شود موجب كاهش حجم معده شده و فرد احساس گرسنگی كمتری می كند و فرد می تواند با كمتر غذا خوردن وزنش را پایین بیاورد.

دکتر موسوی  این عمل را بسیار به صرفه دانست و یادآور شد: در اوایل گذاشتن بالن شخص احساس سیری می كند و حالت تهوع پیدا می کند كه به مرور معده با بالن سازگار می شود و هیچ عوارض در پی نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha