سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: افزایش مرخصی زایمان زنان به9 ماه و مرخص دوهفته ای برای پدران بعد از تولد نوزاد هفته آینده در کمیسیون بهداشت مطرح و بررسی می‌شود.

حسین حسنی بافرانی در گفت‌وگو با فارس، درباره موضوع افزایش مرخصی زنان پس از زایمان از 6 ماه به 9 ماه اظهار داشت: این موضوع از مجلس هفتم مطرح بوده است که در اوایل مجلس هشتم با پیشنهاد دولت به صورت لایحه به مجلس آمد.

وی افزود: مرخصی زایمان زنان در گذشته حدود 6 ماه بود اما به جهت حساسیت‌های بالای زمان شیردهی و اهمیت آن در سال اول زندگی اطفال و نوزادان که به تقویت بنیه جسمی و روحی آنان منتهی می‌شود این دغدغه احساس شد که مدت مرخصی زایمان زنان افزایش یابد.

حسنی بافرانی درباره مرخصی پدران هنگام تولد فرزند به مدت دو هفته در این طرح افزود: البته این طرح موافقان و مخالفان خاص خود را دارد اما مطالعه شده که ارائه مرخصی به زنان پس از زایمان، خیلی به مجموعه خسارت نمی‌زند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو برنامه در دستور کار مجلس وجود دارد اما این موضوع این هفته یا هفته آینده در کمیسیون بهداشت طرح می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha