سلامت نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی اراك گفت: آگاهی جامعه در خصوص اقدامات پیشگیرانه از بیماری آلزایمر اندك است.

به گزارش سلامت نیوز دكتر علی اصغر فرازی ضمن بیان این مطلب افزود: آمار برآوردی از مبتلایان آلزایمر كشور حدود 500 هزار نفر است و این بیماری علاج ناپذیر به عنوان یكی از عوامل تهدید سلامتی سالمندی نیازمند برنامه ریزی و مراقبت های جدی است.

وی با بیان این که، آلزایمر در نظام مراقبت و بیماریابی كشور رصد نمی شود اظهار كرد: براساس تحقیقات علمی 71 درصد عامل بروز آلزایمر با منشا ژنتیكی و 21 درصد با دلایل محیطی دانسته شده و شدت تظاهرات بالینی این بیماری با افزایش سن دوره سالمندی به صورت پیش رونده افزایش می یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی اراك ادامه داد: فراوانی آلزایمر در سن 40 سالگی یك در هزار نفر جمعیت، در سن 50 تا 65 سالگی پنج در یكهزار نفر جمعیت و 65 سال به بالا 20 در یك هزار نفر جمعیت است.

وی یادآور شد: آلزایمر بار بزرگی بر نظام درمان كشور وارد می كند و به دلیل معلولیت پیش رونده ناشی از آن و همچنین درگیری و مشكلات متعدد خانواده ها تقویت سطوح پیشگیری از این بیماری بسیار با اهمیت است.

دکتر فرازی در پایان خاطر نشان كرد: استفاده از رژیم غذایی سالم 40 درصد در كاهش خطر ابتلا به آلزایمر می كاهد و ترویج فرهنگ ورزش و تحرك بدنی مناسب، پیشگیری از افزایش وزن، كنترل مستمر فشار و چربی خون و همچنین كاهش تنش های عصبی در محیط زندگی و كار از عوامل پیشگیرانه مهم برای بیماری آلزایمر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha