سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: مصرف نوشابه‌های رژیمی موجب بروز میگرن، سرگیجه، کاهش توان حافظه، پوکی استخوان، اختلال ذهنی، پوسیدگی دندان و بیش‌فعالی می‌شود.

مرتضی صفوی، متخصص تغذیه در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: مصرف نوشابه می‌تواند در سیستم عصبی تأثیرگذار باشد همچنین یک وعده غذای آماده همراه با یک لیوان نوشابه حدود 2 هزار کالری انرژی دارد.

وی گفت: می‌توان همراه با فست‌ فودها از آب پرتقال استفاده کرد، به دلیل اینکه ویتامین c موجود در آب پرتقال ترکیبات نیتروزامینی غذاهای آماده را از بین می‌برد.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: نوشابه سرشار از اسیدفسفریک، اسیدسیتریک، کافئین و شکر است، کافئین بر اعصاب سیستم مرکزی و قلب تأثیر می‌گذارد؛ کافئین یک ماده محرک است که موجب بروز اضطراب، حساسیت،‌ ناراحتی‌های دستگاه گوارش و اختلال خواب می‌شود.

صفوی افزود: کافئین موجود در نوشابه اعتیادآور است و 50 درصد از افرادی که مدام نوشابه مصرف می‌کنند، نوعی اعتیاد نسبت به نوشابه پیدا می‌کنند که اگر آن را استفاده نکنند، دچار سردرد می‌‌شوند.

وی ادامه داد: نوشابه فاقد مواد معدنی، فیبر،‌ ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی است، در نوشابه‌های رژیمی قند آسپارتام وجود دارد که این قند اشتهاآور است و موجب بروز میگرن، سرگیجه، کاهش توان حافظه، پوکی استخوان، اختلال ذهنی، پوسیدگی دندان و بیش‌فعالی می‌شود.

این متخصص تغذیه بیان داشت: دی‌اکسید کربن موجود در نوشابه‌ باعث ایجاد اسیدیته و اختلال در هضم مواد غذایی می‌شود همچنین کلسیم موجود در استخوان‌ها را از بین می‌برد و مشکلات استخوانی ایجاد می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha