سلامت نیوز: دكتر فرسار، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، افزود: پیشگیری و مبارزه با وبا نیاز به حركت دسته جمعی دارد كه خیلی از ارگانها مثل معاونت سیاسی استانداری، فرمانداری شهرستان تهران، آموزش و پرورش، شهرداری در این امر، كمك های شایانی را انجام دادند.
وی گفت: خوشبختانه با همكاری این ارگانها و خود مردم در حال حاضر و با كنترل شده است، ولی این امر نباید ما را از برنامه های پیشگیری و خود مردم را از رعایت بهداشت فردی دور كند.

در ابتدای شیوع و یا در كشور روزی 4 تا 5 مورد ابتلا به وبا در منطقه تحت پوشش گزارش می شد كه هم اكنون در طی 4 روز گذشته، تنها 2 مورد ابتلا گزارش شده است.
وی با تاكید بر اینكه مهمترین اصل برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری رعایت بهداشت فردی است، عنوان كرد: مهمترین منابع آلوده كننده آب و سبزیجات آلوده است، بنابراین تذكر داده شده كه تمام رستوران هایی كه از عرضه هر نوع سالاد خام جلوگیری كنند. خود شهروندان هم پس از خریداری سبزیجات و میوه جات باید كاملا آنها را شستشو و ضدعفونی كنند.

فرسار با اعلام اینكه برخی ها فكر می كنند كه خیار و گوجه در این مقوله نمی گنجد، تصریح كرد: خیار و گوجه هم جزو صیفی جاتی است كه حتما باید به خوبی شستشو و ضدعفونی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، از ابتلای سال 121 نفر به وبا در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تا به امروز خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه 2 نفر از این افراد فوت كرده اند، ولی فقط صرفا به خاطر وبا فوت نكرده اند؛ بلكه زمینه مشكلات قلبی و تنفسی داشته اند كه نتوانستند به روند درمان جواب دهند.

* تسهیلات لازم برای آموزش پیشگیری از وبا به دانش آموزان

فرسار در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص اطلاع رسانی گفت: شهرداری به صورت رایگان بیلبوردهایی را برای نصب پنل های آموزشی در اختیار ما قرار داده است، پمفلت هایی به صورت رایگان در اتوبوس های شركت واحد در اختیار مردم نیز قرار می گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، در پاسخ به اینكه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم، چه نوع تمهیداتی را برای آموزش به دانش آموزان اندیشیده اید، افزود: با آموزش و پرورش هماهنگی های خوبی صورت گرفته است.

سرویس های بهداشتی بازسازی شده اند و بیشتر آنها به مایع دستشویی مجهز شده اند. برای عرضه محصولات خوراكی در بوفه ها دستورالعمل تهیه شده و به تمام مدارس ابلاغ شده تا موادغذایی سالم و بهداشتی در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

وی خاطرنشان كرد: تا زمانی كه دمای هوا زیر 17 درجه قرار نگیرد تا میكروب وبا از فعالیت باز بماند، باید اقدامات پیشگیری را به صورت جدی ادامه دهیم.
                    
                           
            
    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha