رئیس انجمن انکولوژی زنان اروپا تاکید کرد: زنان خونریزی های نامنظم را جدی بگیرند و دردهای شکمی را قبل از این که به مراحل حاد برسند با پزشک مطرح کرده و درمان کنند.

سلامت نیوز: رئیس انجمن انکولوژی زنان اروپا تاکید کرد: زنان خونریزی های نامنظم را جدی بگیرند و دردهای شکمی را قبل از این که به مراحل حاد برسند با پزشک مطرح کرده و درمان کنند.

به گزارش سلامت نیوز، پرفسور وندرزی متخصص انکولوژیِ زنان، در خصوص شایع ترین سرطان های زنان در دنیا، اظهار کرد: سرطان رحم، آندومتر، سرطان  گردن رحم  یا سرویکس ( Cervix ) و سرطان سینه شایع ترین سرطان های زنان در دنیا است.

وی ادامه داد: سرطان های لگنی و واژینال نیز در برخی نقاط دنیا در بین زنان شایع است.

رئیس انجمن انکولوژی زنان اروپا ضمن اشاره به روشهای درمانی در این خصوص تصریح کرد: درمان سرطان سینه در ایران بیشتر توسط جراحان صورت می گیرد در حالی که این مهم باید به وسیله متخصصان سرطان شناسی انجام شود.

وی ضمن اشاره به آخرین پیشرفت های علمی دنیا در زمینه پیشگیری و درمان سرطان های زنان، گفت: یکی از مهمترین پیشرفت های اخیر که در کشور هلند نیز در حال انجام است کشف واکسن برای سرطان های گردنه رحم می باشد که برای کودکان 12 سال مورد استفاده است و در افراد مسن کاربردی ندارد.

وی یادآورشد: در بعضی کشورهای دنیا این واکسن بصورت برنامه اجتماعی انجام می گیرد. به عنوان مثال در کشور هلند از کودکان 12 سال دعوت شد تا واکسینه شوند اما در نهایت 65 درصد حضور پیدا کردند.

پرفسور وندرزی در ادامه ضمن اشاره به آمار مبتلایان به سرطان های زنان افزود: میزان شیوع سرطان ها در کل دنیا متفاوت است به طور مثال سرطان دهانه رحم در آسیا بسیار شایع است و سرطان سینه در اروپای غربی شایع تر از اروپای شرقی است.

وی در پاسخ به این که چرا سرطان رحم در کشورهای آسیایی شایع تر است گفت: در این کشورها به دلیل انجام نشدن غربال گری مناسب، این سرطان ها شایع تر است در حالی که در برخی کشورها مثلا کشور هلند زنان 30 تا 65 سال، هر پنج سال یکبار تست پاپ اسمیر انجام می شود و این غربالگری باعث پیشگیری و حتی کنترل آن در مراحل اولیه می شود.

این متخصص آنکولوژی زنان  با تاکید بر این مطلب که زنان علائم اولیه غیر طبیعی که در بدنشان رخ می دهد را جدی بگیرند، توصیه کرد: زنان باید خون ریزی های غیر طبیعی ناحیه واژینال  و دردهای شکمی را جدی بگیرند و در اولین فرصت به متخصص زنان مراجعه کنند.

وی همچنین توصیه کرد: زنان خونریزی های نامنظم را جدی بگیرند و دردهای شکمی را قبل از اینکه به مراحل حاد برسند با پزشک مطرح نموده و درمان کنند.

پرفسور وندرزی در پایان انجام فعالیت های ورزشی (صبح و اواخر شب) و مصرف غذاهای سالم و همچنین اجتناب ازپرخوری را از دیگر موارد برای پیشگیری از بروز سرطان های زنان عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha