سلامت نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، هزینه درمان بیماران دچار بی نظمی قلبی که نیاز به استفاده از دستگاههای الکترونیکی را دارند در بخش خصوصی بین 15 تا 30 میلیون تومان عنوان کرد.

دکتر مجید حق جو در گفتگو با مهر اظهارداشت: با توجه به اینکه درمان بی نظمی قلبی وابسته به تکنولوژی است لذا هزینه های درمان این عارضه نیز بسیار سنگین و گران است. به طوریکه هزینه درمان بی نظمی قلبی بین 500 هزار تا دو میلیون تومان در بخش دولتی و بین 15 تا 30 میلیون تومان در مراکز خصوصی است.

وی با اعلام اینکه اغلب وسایل الکترونیکی تحت پوشش بیمه ها نیستند، افزود: الکتروفیزیولوژی رشته جدیدی است و خیلی از خدمات آن تعریف بیمه ای ندارد. بر همین اساس انجمن الکتروفیزولوژی از مسئولان اجرایی کشور درخواست کرده است که خدمات این رشته تحت پوشش بیمه ها قرار بگیرد.

دبر علمی نخستین همایش متخصصین قلب و عروق ایران و ترکیه با اشاره به حمایت هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت از بیماران نیازمند دستگاههای الکترونیکی قلب، ادامه داد: هیئت امنای ارزی با تخصیص یارانه توانسته قیمت دستگاههای الکترونیکی را تا یک سوم کاهش داده اما تهیه آنها باز هم برای بیماران گران است.

این فوق تخصص الکتروفیزیولوژی از شیوع بالای بی نظمی قلبی در کشور خبر داد و گفت: استفاده از وسایل الکترونیکی تنظیم کننده قلب باعث شده که بیماران دچار عارضه بی نظمی قلبی از شرایط بهتری برای ادامه زندگی برخوردار شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر درمان قطعی بیماران دچار تپش قلب با استفاده از دستگاههای الکترونیکی، از ایران به عنوان اولین کشور منطقه نام برد که توانست رشته الکتروفیزیولوژی را راه اندازی و نیروی متخصص تربیت کند.

حق جو ادامه داد: هم اکنون برای درمان بیماران دچار بی نظمی قلبی در کشور نیاز به اعزام به خارج وجود ندارد و اقداماتی که در ایران انجام می شود، همطراز با مراکز اروپا و آمریکا است.

دبیر علمی نخستین همایش متخصصین قلب و عروق ایران و ترکیه با اشاره به سخنرانی بیش از 20 متخصص قلب و عروق ترکیه در این همایش، افزود: در این همایش که 6 و 7 مهر ماه جاری در تهران برگزار می شود، بیش از 40 سخنرانی موضوعی در ارتباط با بیماریهای قلب و عروق خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha