پدیده زیر میزی از مشكلات درمان كشور است كه در چند سال اخیر شدت گرفته و مسئولان امر سلامت راه حل این معضل را تعیین واقعی تعرفه درمان می دانند.

سلامت نیوز: پدیده زیر میزی از مشكلات درمان كشور است كه در چند سال اخیر شدت گرفته و مسئولان امر سلامت راه حل این معضل را تعیین واقعی تعرفه درمان می دانند.

دكتر مسلمی فرد مدیر بازرسی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر جامعه پزشكی خدمات بسیار خوبی در زمینه پزشكی به مردم ارائه می دهند. باید توجه داشت كه بحث زیر میزی از مفاسد اقتصادی در زمینه پزشكی است كه دانشگاه های كل كشور و بخصوص دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی بر این امر نظارت دارند.

وی با بیان این كه طبق دستور وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی باید به طور قاطع به بحث زیر میزی توجه خاص شود و با متخلفان برخورد قاطع شود، گفت: حدود 5 مورد تخلف در مراكز وابسته به دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در یكی دو هفته گذشته رخ داده كه پزشكان متخلف به دفتر بازرسی فراخوانده شده اند و مبالغ زیر میزی از آن ها گرفته و به بیماران بازگردانده و به آن ها اخطار داده شد.

مسلمی فرد اظهار داشت: تصمیماتی در حال گرفتن در زمینه مبارزه با معضل زیر میزی است كه براساس این تصمیمات هیچ نوع اغماضی با خاطیان صورت نخواهد گرفت و مردم هم باید در صورت مشاهده هر نوع زیر میزی با شماره تلفن های گویا، 7-22439764 تماس حاصل نمایند تا بازرسان ما در اسرع وقت به این نوع گزارشات رسیدگی كنند.

وی عنوان كرد: 5 پزشك خاطی كه جراح بوده اند مبالغی حدود 450 هزار تومان تا 5 میلیون تومان از بیماران دریافت كرده اند كه با آن ها برخورد شد، ولی باید توجه داشت كه پدیده زیر میزی به دلیل اعلام نشدن تعرفه های واقعی است كه باید این موضوع در این خصوص هر چه سریعتر عمل شود تا دیگر شاهد این نوع مشكلات در بیمارستان های كشور نباشیم.
            
                    
            
    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha