سلامت نیوز: اسید موجود در برخی نوشیدنی های گازدار می تواند به دندان و لثه آسیب برساند و تغذیه مناسب عاری از تنقلات و نوشیدنی های قندی از بیماری لثه جلوگیری می كند.

كارشناس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشكی البرز ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ مسواك زدن به طور مرتب و كامل و استفاده از نخ دندان، اولین اقدام دفاعی در مقابله با بیماری لثه است و مصرف روزانه پنج وعده سبزی و میوه های پر الیاف به سلامت دهان و دندان كمك می كند و تأمین مواد معدنی سطح دندان ها در مراحل اولیه پوسیدگی دندان موثر است.

الهام نومیری افزود: والدین به ویژه كسانی كه بیماری لثه دارند نباید با كودكان از یك ظرف غذا بخورند یا آب بنوشند حتی عمل ساده فوت كردن به غذا برای خنك كردن آن می توان باكتری های دهان را از والدین به كودك منتقل كند.

كارشناس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشكی البرز تصریح كرد: عدم مصرف دخانیات و استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید نقش مهمی در جلوگیری از بیماری های دهان و دندان دارد. همچنین سیگاری ها هفت برابر غیر سیگاری ها به بیماری لثه مبتلا می شوند و بالاخره مراجعه مرتب به دندان پزشك می تواند به تشخیص و درمان زود هنگام بیماری های دهان و دندان كمك كند.

وی با اشاره به این كه بیماری لثه در دوران بارداری احتمال بروز مشكلات را در دوران بارداری و زایمان افزایش می دهد، خاطرنشان ساخت: زنانی كه بیماری لثه دارند احتمال زایمان زودرس در آنها دو برابر سایر زنان است و مشكلاتی مانند پایین بودن وزن نوزاد هنگام تولد و نقایص مادرزادی نیز می تواند در آنان بروز كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha