سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: احساس خستگی زودرس در کودکان می‌تواند نشانه کم‌خونی باشد. والدین می‌توانند برای رفع آن مکمل آهن به آنها بدهند زیرا مکمل آهن موجب افزایش فعالیت‌های بدنی و یادگیری کودکان می‌شود.

سید ضیاءالدین مظهری در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: تغذیه دانش‌آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است، به دلیل اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند.

وی گفت: مادران می‌توانند ساندویچ‌های مختلفی را در خانه تهیه کنند و به عنوان میان‌وعده به دانش‌آموزان بدهند همچنین دانش‌آموزان باید از مصرف مواد غذایی بی‌ارزش مانند چیپس و پفک خودداری کنند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: دانش‌آموزان می‌توانند از دانه‌ها و مغزهای گیاهی مانند شاهدانه، نخودچی، کشمش، گندم بوداده، برنجک و خرما در میان‌وعده فرزندشان استفاده کنند همچنین مادران می‌توانند هسته خرما را خارج کرده و به جای آن گردو یا بادام قرار دهند چرا که مصرف خرما همراه با گردو و بادام موجب افزایش انرژی دانش‌آموزان می‌شود.

مظهری ادامه داد: مادران می‌توانند در وعده صبحانه به کودکانشان شیر بدهند ولی اگر آنها میل به مصرف شیر نداشتند، می‌توانند شیر را با موادی دیگر مانند عسل، خرما و موز مخلوط کنند.

وی افزود: البته شیرکاکائوهای صنعتی ارزش غذایی زیادی ندارد، به دلیل اینکه سرشار از شکر است. کاکائوی آن مانع جذب کلیسم شیر می‌شود همچنین اگزالات موجود در شیرکاکائو موجب بروز کم‌خونی می‌شود. احساس خستگی زودرس در کودکان می‌تواند نشانه کم‌خونی در آنها باشد.

این متخصص تغذیه بیان داشت: شیر را می‌توان با انواع مغزها مخلوط کرد و در وعده‌ صبحانه به دانش‌آموز داد تا مصرف کنند. اگر دانش‌آموز کم‌خونی داشته باشند، والدین می‌توانند به آنها مکمل آهن بدهند زیرا مکمل آهن در روند رشد طولی دانش‌آموزان بسیار تأثیرگذار است و موجب افزایش فعالیت‌های بدنی و یادگیری آنها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha