سلامت نیوز: عضو انجمن گوش گلو و بینی ایران گفت: تبلیغ استفاده لیزر در جراحی زیبایی بینی جنبه عوامفریبی و نمایشی دارد.

ابراهیم رزم‌پا در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: اکثراً منظور بیمار از واژه لیزر در جراحی بینی انجام عمل بسیار ظریف و با حداقل خونریزی است،اما برش های لازم داخل بینی توسط لیزر که افزایش شدت طول موج بسیار بالایی را دارد ضرورتی ندارد و به این جهت در این مورد توسط هیچ جراح مجربی استفاده نمی‌شود.
 
وی افزود: لیزر در نواحی که دسترسی جراح کمتر است مثل حنجره کاربرد بسیار خوبی دارد. ولی در بینی جز در موارد خاصی مثل آزاد کردن چسبندگی‌ها و اصلاح شاخک‌های بینی ضرورتی به استفاده از لیزر نیست و تبلیغ آن هم بیشتر جنبه نمایشی و عوامفریبی دارد.
 
رزم‌پا تصریح کرد: در مورد طراحی کامپیوتری، کامپیوتر فقط یک تصویربرداری ایده‌آل ذهنی است و نمی‌تواند تغییرات واقعی در جراحی بینی را میسر سازد و لذا قول‌دادن به بیمار بعد از رویت تصویر ذهنی رایانه‌ای به دور از واقعیت است و این امر گاهی سبب افزایش توقعاتی که هیچگاه به‌دست نمی‌آید می‌شود.
 
عضو انجمن گوش گلو و بینی ایران خاطرنشان کرد: این موضوع سبب از بین رفتن اعتماد بین پزشک و بیمار می‌شود. لذا بهترین کار در زمان ملاقات بیمار شنیدن خواسته‌های وی و توجیه بیمار در مورد نتایج احتمالی جراحی است.

وی گفت: بهترین طراحی هم تطبیق خواسته بیمار با موارد عملی در زمان جراحی است به طوری که ضمن برطرف‌کردن نواقص بینی، فیزیولوژی بینی و حالت طبیعی آن حفظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha