دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 33677
سلامت نیوز: این کشف می تواند راههای دارویی جدیدی را برای تقویت ترمیم ماهیچه ای، مقابله با تحلیل عضلانی و به حداقل رساندن آتروفی عضلات در پیری ارائه کند.

نتایج تازه ترین یافته های گروهی از دانشمندان ایتالیایی نشان می دهد که دو هورمون ویژه می توانند پس از یک آسیب در ترمیم ماهیچه ای نقش مهمی را ایفا کنند.

محققان دانشگاه ساپینزا در رم دریافتند که اکسیتوسین (هورمون اطمینان و عشق) و وازوپرسین (هورمون ضد ادرار و تنظیم کننده فشارخون) علاوه بر نقشهای گذشته خود در ترمیم ماهیچه ای پس از آسیب نیز شرکت دارند.

وازوپرسین و اکسیتوسین هورمونهایی هستند که در هیپوتالاموس تولید و در هیپوفیز ترشح می شوند و عملکردهای فیزیولوژیکی مختلفی را کنترل می کنند اما هرگز ارتباط آنها با ساختار اسکلتی ماهیچه ای مورد بررسی قرار نگرفته بود.

بدن ما از بیش از 350 ماهیچه تشکیل شده است این ماهیچه ها به طور مداوم تجدید شده و پس از یک جراحت در کمتر از چند هفته ترمیم می شوند.

تاکنون آگاهی کمی درباره مکانیزمهای مولکولی برپایه این فرایندها در دسترس بود و به خصوص هرگز ارتباط آنها با عملکرد این هورمونهای هیپوفیزی شناخته نشده بود.

اکنون این دانشمندان کشف کردند که این دو هورمون با افزایش دادن گیرنده های حاضر در سطح سلولهای اقماری (سلولهای بنیادی ماهیچه)، به طور بنیادی تمایز و گرایش سلولهای ماهیچه را تحریک می کنند و تولید رشته های ماهیچه ای را شتاب می بخشند.

براساس گزارش آنسا، این کشف می تواند راههای دارویی جدیدی را برای تقویت ترمیم ماهیچه ای، مقابله با تحلیل عضلانی و به حداقل رساندن آتروفی عضلات در پیری ارائه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha