سلامت نیوز: آمبولانس دریایی هرمز در خلیج فارس به آب انداخته می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان با بیان این مطلب، افزود: سفارش شناور مجهز به 3 تخت حمل بیمار كه تمام تجهیزات پزشكی  و اورژانسی در آن باشد طی قراردادی به یک شركت سازنده برای ساخت واگذار شد.

دكتر محمد شكاری  با اشاره به این که، طراحی و ساخت این پروژه به طور كامل توسط متخصصان داخلی صورت گرفته است، افزود:‌ طول این شناور 12متر، عرض 42/4 متر و با هزینه بیش از 450 میلیون تومان ساخته می‌شود.

وی با اشاره به مراحل نصب تجهیزات این آمبولانس خاطر نشان كرد:‌ سیستم‌های ارتباطی و مخابراتی این شناور نیز به شكلی طراحی شده است كه به سهولت بتواند با ساحل و مراكز امدادی ارتباط برقرار كند.

رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان  انتقال بیماران از جزایر استان هرمزگان به مركز درمانی فوق تخصصی  استان را یكی از كاركردهای تاثیرگذار در تامین سلامت جزیره نشینان عنوان كرد و افزود:  قابلیت حمل سه بیمار، دو خدمه و هشت همراه در شناور آمبولانس هرمز وجود دارد و تجهیزات داخلی آمبولانس بر اساس استانداردهای لازم برای حمل بیمار در آمبولانس درمانی تعبیه شده است .

دکتر شکاری ابراز كرد: این شرکت كشتی سازی  با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا، اقدام به تولید آمبولانس دریایی با گنجایش انتقال سه بیمار به صورت همزمان را داشته است و امکان جانمایی تجهیزاتی نظیر شوک، تنفس ترکیبی، نوار قلب را داشته و در سامانه ناوبری آن نیز تجهیزات راهبری دریایی در شب به کار گرفته می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha