سلامت نیوز: مدیر گروه واحد بیماری‌های مرکز بهداشت استان مرکزی بهترین زمان برای واکسیناسیون آنفلوانزای فصلی را اواخر شهریور و اوایل مهر ماه بیان كرد و گفت: واكسیناسیون آنفلوآنزا برای افراد پرخطر توصیه می‌شود.

دكتر علی منصوری، در گفت‌و‌گو با ایسنا، گفت: واکسن آنفلوانزا در انواع فصلی یا انسانی است و با شروع فصل سرما معمولا موارد آنفلوانزای فصلی یا انسانی افزایش می‌یابد. این بیماری در برخی از کشورها به بروز اپیدمی آنفلوانزای فصلی منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: این واکسن تنها در پیشگیری از بروز آنفلوانزای انسانی تاثیر دارد و به علت ورود واکسن از کشورهای خارجی و کمبود آن، بهتر است این واکسیناسیون برای افراد پرخطر انجام شود.

وی کودکان، كهنسالان، زنان باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشارخون، بیماری‌های کلیوی، ریوی و... را از جمله افراد پرخطر عنوان كرد: تزریق واكسن آنفلوآنزا برای آنها ضروریست و در سایر افراد اجباری به تزریق این واكسن نیست.

منصوری تاكید كرد: برای حفظ کیفیت، واکسن باید در داخل یخچال و در درجه حرارت مطلوب نگهداری شود. بنابراین، از آنجا كه این واکسن در بخش خصوصی و داروخانه‌ها عرضه می‌شود، هنگام تهیه آن باید به این مورد خاص توجه شود.

وی ادامه داد: از آنجا كه ویروس آنفلوانزا دایم در حال تغییر است، بنابراین واکسن آن نیز هرساله باید تجدید تولید شود و واکسنی ساخته شود که با جنس آنفلوانزای موجود مطابقت داشته باشد. براین اساس اگر واکسن‌هایی که در سال گذشته ساخته شده‌اند در سال جاری مورد استفاده قرار گیرند ممكن است استفاده از آن هیچ تاثیری در جلوگیری و پیشگیری از آنفلوانزا نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha