سلامت نیوز: دبیرعلمی دومین سمپوزیوم بیمارستان الكترونیكی و تله مدیسین گفت: همزمان با برپایی سمپوزیوم بیمارستان الكترونیكی ، راهكارهای ایجاد بیمارستان های الكترونیكی در كشور بررسی می شود.

دكترماشاءالله ترابی روزدوشنبه درگفت وگو با ایرنا گفت: سمپوزیوم بیمارستان الكترونیكی و تله مدیسین با شعار تحول الكترونیكی درعلوم پزشكی و بیمارستان الكترونیكی، بیمارستان آینده به منظور ارایه آخرین یافته‌های پژوهشی و آشنایی با كاربرد و توسعه فناوری اطلاعات در عرصه پزشكی 17 و 18 آبان ماه امسال در دانشگاه تهران برگزار می شود.
وی خاطرنشان كرد : تله مدیسین به معنای فعالیت پزشكی از راه دور است . این علم در كشور ما سابقه قابل توجهی دارد و با گسترش ابزارهای فناوری اطلاعات، زمینه های توسعه هر چه بیشتر این علم فراهم می‌شود.

دبیر علمی دومین سمپوزیوم بیمارستان الكترونیكی و تله مدیسین افزود: در حال حاضر بیمارستان های ایران در زمینه های تصویربرداری، تشخیص بیماری از راه دور، مشاوره از راه دورو به كارگیری ایمیل در تشخیص پزشكی از ابزارهای فناوری اطلاعات استفاده می كنند.

وی یادآور شد : زیرساخت‌های لازم برای توسعه فضای مجازی در بیمارستان‌ها نیازمند فضاسازی فرهنگی و فنی است چنان چه راه‌اندازی بیمارستان الكترونیكی نیازمند مشاركت افراد در حوزه‌های تخصصی مختلف از گروه‌های فنی و مهندسی تا گروه‌های پزشكی و پیراپزشكی است، بنابراین باید زمینه مساعد فرهنگی برای تعامل این گروه‌ها با یكدیگر فراهم شود.

ترابی تاكید كرد كه الكترونیكی شدن بیمارستان ها شرایط جدیدی را برای ارتقای خدمات بیمارستانی بر محور بیماران و توسعه آموزش و پژوهش در بیمارستان‌های دانشگاهی فراهم می‌كند.

دبیرعلمی دومین سمپوزیوم بیمارستان الكترونیكی و تله مدیسین گفت: عمده پیشرفت‌های حوزه بالینی بر پایه استفاده صحیح و به موقع از اطلاعاتی است كه در مجموعه ارایه خدمت به بیمار ثبت و ذخیره می‌شود و در بیمارستان الكترونیكی این اطلاعات به عنوان خزانه دانش بالینی در جهت ایجاد نوآوری های بیمارستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ترابی در مورد چالش‌های الكترونیكی شدن بیمارستان‌ها گفت: روند الكترونیكی شدن بیمارستان شامل هشت سطح از سطح صفر تا سطح هفت است كه پایین‌ترین سطح آن توسعه وب سایت بیمارستان‌ها و بالاترین سطح آن وجود سیستم هوشمند بیمارستانی است.

وی تشكیل پرونده الكترونیكی سلامت را زیربنای ایجاد بیمارستان الكترونیكی دانست و افزود: این پرونده حاوی تمام اطلاعات مربوط به بیمار از زمان پذیرش بیمار تا خروج بیمار از بیمارستان است و حتی پیگیری‌های بعدی بیمار را نیز دربرمی‌گیرد.

ترابی گفت : در دومین سمپوزیوم بیمارستان الكترونیكی و تله مدیسین مدل‌های هوشمندسازی كسب‌وكار در فعالیت‌های بیمارستانی مورد بررسی قرار می‌گیرد و علاوه براین نشستی با موضوع مشكلات موجود اورژانس بیمارستانی و كاربرد IT برای این رفع این مشكلات با حضور كارشناسان برگزار می‌شود.

به گفته وی ایجاد و توسعه بیمارستان الكترونیكی، توسعه تله مدیسین در كشور، آشنایی با بیمارستان‌های الكترونیكی در كشورهای پیشرفته، آشنایی با فرآیند تبدیل بیمارستان سنتی به الكترونیكی و فرهنگ‌سازی بیمارستان الكترونیكی از مهم‌ترین اهداف برگزاری دومین سمپوزیوم بیمارستان الكترونیكی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha