سلامت نیوز: با حجم تبلیغات صورت گرفته در زمینه داروهای لاغری کاهش وزن در کمترین زمان متخصصات تغذیه در این زمینه هشدار دادند.

دکتر حسینی متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: اصولاً چاقی یک بیماری است، همیشه باید علت آن مشخص تا براساس علت درمان شود.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم بدون این که چاق شدن را بدانیم آن را درمان کنیم و یک شبه لاغر شویم گفت: این یک اشتباه محض است و هیچ دارویی که چنین معجزه ای را انجام دهد وجود ندارد.

وی عنوان کرد: داروهای لاغری ای که در ماهواره تبلیغ می شود به جز عوارض سودی نخواهند داشت و این داروها از ایجاد عارضه برای کلیه و کبد و از دست دادن آنها تا ابتلا به بیماری های قلبی متفاوت هستند همچنین عوارض روحی و روانی از دیگر عوارض این داروها هستند که فرد خود متوجه نیست که این مشکل از کجا نشأت گرفته است و در صورتی که پس از بررسی ها معلوم می شود که بسیاری از این عوارض ناشی از مصرف این داروهاست.

حسینی با هشدار به این که تعداد داروهای لاغری مورد تأیید وزارت بهداشت از انگشتان دست هم کمتر است تصریح کرد: حتی این داروها برای افراد خاص در شرایط خاص و توسط پزشک متخصص باید تجویز شوند.

 وی در مورد کاهش وزن اظهار داشت: کاهش وزن باید در یک مسیر سلامت باشد و در واقع در ابتدا باید 5 تا 10 درصد وزن خود را از دست بدهند و باید مواظب باشند که از هدف دور نشوند اگر بخواند سرعت رسیدن به هدف را زیاد کنند و زمان را کوتاه هیچوقت به کاهش وزن درست نخواهند رسید.

حسینی ادامه داد: داروهایی که در زمینه لاغری از رسانه های غربی تبلیغ می شوند افراد را از هدف دور می کنند و در واقع 99 درصد این داروها آسیب هایی بیشتر از سود را نصیب فرد می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha