در این هفته، سازمان ملل متحد، در طول تاریخ خود، دومین نشست در مورد مسائل بهداشت و سلامت جهان با موضوع بیماریهای غیرواگیر برگزار کرد.

سلامت نیوز : در این هفته، سازمان ملل متحد، در طول تاریخ خود، دومین نشست در مورد مسائل  بهداشت و سلامت جهان با موضوع بیماریهای غیرواگیر برگزار کرد. آخرین بیانیه سیاسی این اجلاس حاکی از آن است که بیماری های مغز و اعصاب و بخصوص بیماری آلزایمر و انواع  دمانس  یکی ازعوامل اصلی بار بیماریهای غیر واگیر شناخته شده و برنامه های پیشگیری و مداخلات مراقبتی قابل  دسترس  عادلانه برای مبتلایان را  از برنامه های موثر برای این بیماریها دانسته است.
ما از این حرکت  بسیار خوشحال هستیم به ویژه  که بار بیماری آلزایمر ودیگر دمانس ها ، هم مانند بیماری دیابت، سرطان ، ریوی و قلبی - عروقی ذکر شده است. این یک قدم بزرگ به جلو می باشد که در برنامه ریزی  بهداشت همگانی میتواند راه را برای گرفتن تشخیص و مراقبت ، مدیریت بیماریهای مزمن و  برنامه ریزی جهت کاهش  عوامل خطر هموار سازد.
در حال حاضر، ۳۶ ملیو ن نفر با بیماری آلزایمر در جهان زندگی میکنند و ما توانسته ا یم  با وجود  مشکلات زیادی که  کشورهای در حال توسعه و کم در آمد با آن روبروه هستند  بیماری آلزایمر را نیز  در سطح کشورها و سازمان بهداشت جهانی به برنامه آنها اضافه کنیم. این یک توفیق بی نظیر است.
انجمن جهانی بیماری آلزایمر به عنوان یک عضواصلی بیماریهای غیرواگیر با چهار بیماری دیگر مشارکت  دارد.  هم اکنون ، ما نقش خود را در این همکاری شکل خواهیم داد و تعهداتی که در این نشست داده شده است را پیگیری خواهیم کرد.
مارک ورتمن ، مدیر عامل انجمن جهانی بیماری آلزایمر گفت " من افتخار میکنم که بیماری آلزایمر و انواع دیگر دمانس در بیانیه سیاسی اجلاس ذکر و بر روی ان اتفاق نظر بوده است . این نتیجه تلاش بی وقفه حرکت جهانی بیماری آلزایمر و دمانس در بسیاری از کشورها بوده و همچنین انجمن های اروپا ایی  بیماری آلزایمر و انجمن جهانی بیماری آلزایمر و ده  سازمان دیگر که بر روی مسائل سالمندی فعالیت دارند با  ما  در این موفقیت همکاری داشته اند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha