سلامت نیوز: مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: در سال گذشته 1290 مورد بازدید توسط دفتر تشکل‌های مردمی ستاد و 1036 بازدید توسط شورای هماهنگی ستاد در استان‌ها از کمپ‌های ترک اعتیاد با هدف ایجابی به عمل آمده است. در این بازدیدها ستاد به دنبال تعطیل کردن کمپ‌های ترک اعتیاد نبوده است، بلکه با یک نگاه ایجابی اولویت را تعطیلی خانه‌های بهبودی غیرقانونی قرار داده است.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر با اظهار بی‌اطلاعی از آمار مراکز پلمپ شده ترک اعتیاد، گفت: از خانه‌های بهبودی غیرقانونی به علت فعالیت زیرزمینی‌شان آمار دقیقی در دست نیست، بلکه سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی از آمار این مراکز اطلاع دارند.

محمد صادق فتح اللهی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر تفکیک سمن‌های غیراستاندارد از خانه‌های بهبودی غیرقانونی از یکدیگر،درباره اخبار برخی روزنامه‌ها مبنی بر قتل یک معتاد در یک مرکز ترک اعتیاد، گفت: حوادث و قتل‌هایی که در خانه‌های بهبودی غیرقانونی رخ می‌دهد را نباید به حساب سمن‌های غیراستاندارد گذاشت، زیرا در این سمن‌ها تخلفات به استانداردها مربوط می‌شود و تاکنون در این مراکز گزارش قتلی به دست ما نرسیده است.

اولویت ستاد تعطیلی خانه‌های بهبودی غیرقانونی است نه کمپ‌های ترک اعتیاد

فتح‌الهی با دشوار دانستن شاکله‌بندی سازمان‌های مردم‌نهاد خاطرنشان کرد: برای هماهنگی در رسیدن به این هدف باید بین دستگاه‌های مختلف ستاد همنوایی وجود داشته باشد، تا مردم بدون متشنج کردن فضا به مبارزه با مواد مخدر بپردازند.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: در سال گذشته 1290 مورد بازدید توسط دفتر تشکل‌های مردمی ستاد و 1036 بازدید توسط شورای هماهنگی ستاد در استان‌ها از کمپ‌های ترک اعتیاد با هدف ایجابی به عمل آمده است. در این بازدیدها ستاد به دنبال تعطیل کردن کمپ‌های ترک اعتیاد نبوده است، بلکه با یک نگاه ایجابی اولویت را تعطیلی خانه‌های بهبودی غیرقانونی قرار داده است.

وی همچنین درباره تبلیغات خانه‌های بهبودی غیرقانونی، گفت: در این زمینه مکاتبات زیادی با وزارت ارشاد مبنی بر لزوم نظارت بر آگهی‌های چاپ شده در روزنامه‌ها داشته‌ایم که مستلزم نظارت دستگاه‌های متولی بر تبلیغات غیرقانونی، شبکه‌های ماهواره‌ای و روزنامه‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha