سلامت نیوز: حسن موسوی چلک گفت: گروه‌های قاچاق و توزیع مواد مخدر، دانش‌آموزان را در هدف خود قرار می‌دهند چراکه نوجوانان می‌توانند تا سال‌ها، منبع درآمدی برای آنها باشند.

حسن موسوی چلک رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در گفت‌و‌گو با برنا درباره خطراتی که دانش آموزان را تهید می کند، اظهار داشت: با وجود اینکه محیط مدرسه از سالم ترین محیط های اجتماع است، اما می تواند دارای خطراتی نیز باشد که دانش آموزان را تهدید کند.
 
وی با بیان اینکه دانش آموزان دوره ابتدایی کمتر درگیر آسیب های اجتماعی هستند، تصریح کرد: دوران راهنمایی و دبیرستان حساس ترین دوره سنی یک دانش آموز بوده که حتی می تواندبه مصرف دخانیات و مواد مخدر تشویق شود.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: در صورتی که دانش‌آموزان درگیر اعتیاد شوند، تا سال‌های سال می توانند منبع درآمدی برای گروه های توزیع و قاچاق مواد مخدر باشند.

وی با اشاره به دلایل افزایش اعتیاد بین دانش آموزان خاطرنشان کرد: مصرف مواد مخدر صنعتی، روانگردان و شیمیایی برای نوجوانان و جوانان امروزه با صرف زمان و هزینه صورت می گیرد و این مسأله موجب افزایش نگرانی ها در این باره می شود.

این کارشناس اجتماعی با بیان اینکه افرادی که در زمینه توزیع و قاچاق مواد مخدر فعالیت می کنند، بیشتر نوجوانان و جوانان را هدف خود قرار می دهند، بیان کرد: با توجه به این مساله، مدرسه می تواند یکی از محیط های مورد هدف این گروه باشد. بنابراین نوجوانان و جوانان باید این نوع مواد را شناخته و خطرات آن را بدانند و خانواده ها نیز اطلاعات کافی را در این زمینه داشته باشند.

موسوی چلک با اشاره به برخی از راهکارها برای جلوگیری از این تهدیدها اظهار داشت: یکی از نیازهایی که خانواده ها و جوانان و اولیای مدارس دارند، این است که منابع اجتماعی مرتبط را شناخته و به‌دست بیاورند.

وی با بیان اینکه هیچ آماری از تعداد دانش آموزان معتاد در دست نیست، گفت: باید پذیرفت که اعتیاد، الکل، مشروب، روابط نامشروع، مسایل مربوط به خشونت آسیب های ناشی از فضای مجازی از مسایلی است که دانش آموزان را تهدید می کند، اما این مسایل در بین دانش آموزان کمتر دیده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha