سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: بوفه‌های مدارس وضع مناسبی ندارند و تنقلات فاقد ارزش غذایی به دانش آموزان میدهند، بنابراین والدین باید جای پول توجیبی دادن به کودک برای خرید این تنقلاب به آنها ساندویج‌های خانگی و مواد غذایی با ارزش بدهند.

تیرنگ نیستانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تغذیه کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است و بعد از وعده صبحانه، میان‌وعده‌ها مهمترین وعده غذایی است.

وی گفت: میان‌وعده‌ها می‌تواند از انواع مغزهای گیاهی، ساندویچ‌های خانگی و میوه‌ها باشد. مادران نیز می‌توانند بهترین میان‌وعده‌ها را در منزل برای کودکان تهیه کنند همچنین استفاده از میان‌وعده‌های سالم باید در میان دانش‌آموزان فرهنگ‌سازی شود.

عضو هیئت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور افزود: بسیاری از دانش‌آموزان هستند که مادرانشان مواد غذایی پرارزش برایشان تهیه می‌کنند ولی ذائقه این دانش‌آموزان به مصرف مواد بی‌ارزشی مانند چیپس و پفک گرایش پیدا کرده است و به همین دلیل ساندویج‌های سالمی که مادران در خانه تهیه می‌کنند، بدون اینکه خورده شود، به خانه بازگشت داده می‌شود.

نیستانی با تأکید بر اینکه پدران و مادران باید مصرف غذاهای سالم را در بین کودکانشان فرهنگ‌سازی کنند، اضافه کرد: بوفه‌های مدارس وضعیت مناسبی ندارد و لازم است بهداشت در بوفه‌های مدارس رعایت شود.

وی بیان داشت: پدر و مادر باید پول توجیبی کمتری در اختیار کودکانشان قرار داده و آنها را به مصرف مواد غذایی پرارزش عادت دهند همچنین باید در خصوص تفاوت‌های تغذیه صحیح و غلط به فرزندانشان آموزش بدهند.

عضو هیئت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور ادامه داد: مصرف میان‌وعده‌ها از افت شدید قند خون کودکان پیشگیری می‌کند همچنین مصرف این وعده غذایی باعث می‌شود کودکان وعده‌های غذایی اصلی را با ولع مصرف نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha