سلامت نیوز: درمان بالینی پاركینسون با بررسی تاثیر گذار كندر روی سلولهای بنیادی به سلولهای دوپامین ساز موش توسط محققان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك و زیست فناوری بررسی شد.

مژگان عباسی محقق پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك و زیست فناوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: بیماری پاركینسون كه متاسفانه شیوع آن روبه افزایش است كه اختلالات تحلیل روند عصبی است كه در آن حركات غیر اداری فرد بیمار در آن شهود است.

وی این بیماری را غیرارثی و عواملی نظیر افزایش سن و استرس را در آن دخیل دانست.

عباسی گفت: درمان این بیماری تاكنون دارویی بوده است كه با موفقیت مراحل آزمایشگاهی بیماری و بهره گیری تاثیر گیاه كندر روی سلولهای بنیادی موش و تبدیل این سلولها به سلولهای عصبی و در نهایت تولید سلولهای دوپامین كه در بیماران پاركینسونی تخریب شده می‌توان به درمان این بیماری دست یافت.

عباسی، سلول درمانی را بعنوان راه درمانی جایگزین به جای شیمی درمان عنوان كرد و گفت: نتایج این طرح می‌تواند باعث ایجاد پروتكلی برای تمایز سلولهای بنیادی جنینی موشی و احتمالا انسانی و همچنین بعد از تایید آزمایشگاهی برای پیوند در بیماران پاركینسونی مورد استفاده قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین فلاح عسگری ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    8 5
    سلام همسر بنده دچار پارکینسون است مرکز درمانی را معرفی فرمائید تا بتوانم ایشان را معالجه کنم . با تشکر
    • علی ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
      26 2
      سلام.مادر من 10ساله این بیماری رو داره.نکات حیاتی و مهم:1_حتما باید تحت درمان با دارو توسط متخصص مغز و اعصاب باشد و داروها منظم مصرف شود2 و به هیچ وجه دارو قطع نشود2_تحرک و ورزش و نرمش های روزانه از نان شب واجب تر و یا فیزیوتراپی مستمر بسیار مفید است(تجربه خودم و تاکید پزشکان)3_مصرف مواد غذایی سرد مزاج کمتر شود4_مصرف ویتامین Eو Cدر کند کردن روند تخریب سلول های مغزی مفید است.در آخر متذکر می شوم پارکینسون درمان قطعی فعلا نداره ولی رعایت موارد بالا کنار آمدن با بیماری را آسان تر و طول عمر بیماران را بیشتر می کند.