دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 33727
سلامت نیوز: خوردن موادی كه دارای طبیعت گرم هستند تا حد زیادی از بروز سرماخوردگی پیشگیری می كند.

بیشترین تعداد مبتلایان به سرماخوردگی هنگام تغییر فصل و وزش بادهای پاییزی شروع می شود این مشكل با شروع ماه مهر و آغاز به كار مدارس بیشتر گریبانگیر كودكان شده والدین نیز همواره به دنبال راهكاری برای پیشگیری از سرماخوردگی در كودكان هستند با صرف كمی وقت و تهیه صبحانه ای مناسب می توان بدن كودكان را در برابر ابتلا به سرماخوردگی مقاوم كرد تا با روحیه و انرژی بیشتر در كلاس درس حاضر شوند.

دكتر بیانی ایمونولوژیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینكه آغاز فصل پاییز زمان خانه تكانی بدن است گفت: با شروع این فصل بسیاری از افراد دچار سرفه و خلط می شوند كه در این حالت بدن به طور طبیعی مواد زاید را بیرون می ریزد.

وی در ادامه با اشاره به اینكه افرادی كه دارای طبع سرد هستند بیشتر مستعد ابتلا به سرماخوردگی هستند در مورد پیشگیری از سرماخوردگی در این افراد گفت: خوردن موادی كه دارای طبیعت گرم هستند می تواند تا حد زیادی در پیشگیری از سرماخوردگی مفید باشد بنابراین مصرف مخلوط شیر و عسل هنگام صبحانه در پیشگیری از سرماخوردگی بسیار سودمند خواهد بود.

اگر احساس لرز دارید، بدن را با روغن های گیاهی ماساژ دهید

بیانی در ادامه گفت: در مواردی كه افراد احساس لرز و سرماخوردگی می كنند ماساژ بدن با تركیبی از روغن زنجبیل و روغن نعناع همراه با استراحت و مصرف نوشیدنی گرم و شیرین در پیشگیری از سرماخوردگی بسیار كمك كننده است.

كاهش علایم سرماخوردگی

وی گفت: نوشیدن تركیبی از زرده تخم مرغ همراه با آب جوش یا شیر در صبح ناشتا سبب كاهش علایم سرماخوردگی می شود.

بیانی خاطر نشان كرد: در صورتی كه آب جوش صد درجه روی زرده تخم مرغ ریخته شود مصرف زرده خام مشكلی ایجاد نمی كند.

هنگام سرماخوردگی خوردن دم كرده گیاهی را فراموش نكنید

بیانی در مورد مصرف دم كرده ها هنگام سرماخوردگی گفت: اگر احساس سرماخوردگی و بی حالی می كنید مصرف چهار گل كه تركیبی از نیلوفر، پونه، سه پستان، ختمی، پرسیاوش، عناب و گل بنفشه است سبب بهبودی و كوتاه شدن دوره سرماخوردگی می شود.

وی در ادامه افزود: در صورتی كه به سرماخوردگی مبتلا شدید مصرف چهار تخمه سبب كاهش علایم سرماخوردگی می شود ولی باید زمان دم كردن این مواد طولانی باشد.

وی در پایان یادآور شد، هنگام ابتلا به سرماخوردگی از مصرف غذاهای سنگین و مواد سرخ كردنی جدا پرهیز كنید./ح


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha