دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 33728
سلامت نیوز : 1- آووکادو فقط برای خوردن نیست! بلکه منبع خوبی از بیوتین می باشد، و از خشکی پوست و مو و شکنندگی ناخن ها جلوگیری می کند و استفاده موضعی از آن برای پوست های آفتاب سوخته مناسب است و همچنین سبب هیدراتسیون (آبرسانی) در پوست می گردد.

 
2- خوردن جرعه ای از چای سبز نیز یکی از راه ها برای داشتن پوستی سالم است. چای سبز در فهرست نوشیدنی ها و عرقیاتی است که برای پوست مانند انبار قابل توجهی از پلی فنول می باشد. به عنوان توصیه ای برای زیبایی باید گفت: نوشیدن 4 فنجان چای سبز در طول روز را فراموش نکنید.

3- گوجه فرنگی، آلمانی ها در مطالعات خود دریافتند که لیکوپن رب گوجه فرنگی در جلوگیری از آفتاب سوختگی کمک کرد و به شرط اینکه آنرا با روغن زیتون ترکیب کنید و ۱۰ روز استفاده کنید. و علاوه بر این که منبع خوبی از آنتی اکسیدان نیز می باشد کاروتینوئید بالایی نیز دارد که کمک قابل توجهی به کاهش آسیب های سلولی ناشی از رادیکال های آزاد می باشد.

4- سرعت پیری خود را با خوردن ماهی آزاد کم کنید. ماهی قزل آلا دارای استاکناتین (astaxanthin) که نوعی کاروتینوئید می باشد است که خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد ، بنابراین شما با مصرف آن کمتر دچار خطوط چین خوردگی می شوید.

 

 
5- تخم مرغ بشکنید. پروتئین تخم مرغ سبب ترمیم سلول های آسیب دیده می شود و دارای رادیکال های آزاد می باشد. تخم مرغ ، منبع کاملی از پروتئین ، همچنین بیوتین است که ویتامینی ضروری، در برابر خشکی پوست می باشد.

6- مصرف انار را نیز در فهرست خود قرار دهید. استفاده موضعی این میوه غنی از آنتی اکسیدان ، کمک به ایجاد کلاژن پوست می کند و همچنین باعث سفتی پوست می شود.

7- سعی کنید گردو مصرف کنید. اگر به دنبال اضافه کردن امگا 3 و اسیدهای چرب به رژیم غذایی خود هستید گردو مصرف کنید مخصوصا آنهایی که به ماهی علاقه مند نیستند. گردو منبع غنی از امگا 3 است ، که به شما کمک می کند موهایی درخشان و پوستی صاف و جوان داشته باشید.

8- ساخت پوستی بهتر با لوبیا. یکی دیگر از منابع پروتئینی ، حبوبات هستند، که سبب ترمیم سلول های آسیب دیده می شوند. و در طی هضم غذا نیز با تبدیل کردن پروتئین ها با اسید آمینه به این عمل کمک میکند و اسیدهای آمینه به سرعت شروع به ترمیم و بازسازی سلول های پوست و کلاژن می کنند.

منبع: فائزه پناهی، مجله پزشکی مادر



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha