شیوع عفونت در بیمارستانها، ناشی از عدم مدیریت دانشگاه مربوطه و مدیر بیمارستان است و در این زمینه نمی توان بین بیمارستانهای دولتی و خصوصی تفکیک قائل شد.

دکتر ایرج خسرونیا با عنوان این مطلب که عفونت بیمارستانی در همه جای دنیا وجود دارد و یک پدیده شناخته شده است، به  مهر گفت: متاسفانه میکروبها در بخش هایی که از نظر علمی پیشرفته ترند، بیشتر مقاوم هستند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به این موضوع که یکی از راههای تشدید عفونت بیمارستانی، وسایل مورد استفاده برای بیماران است، افزود: در این بین، پرستاران می توانند با سهل انگاری که در هنگام رسیدگی به وضعیت بیماران صورت می دهند، عامل انتقال عفونت محسوب می شوند که این امر نیز به دلیل عدم آموزش و نظارت کافی بر کار این افراد، اتفاق می افتد.

وی در عین حال، وضعیت رعایت بهداشت در بیمارستانهای دولتی را به دلیل بازرسی های متعدد و منظم بازرسان، مطلوب تر از برخی بیمارستانهای خصوصی دانست.

خسرونیا با تاکید بر این موضوع که اعتقادی به تفکیک بیمارستانهای دولتی و خصوصی در زمینه عفونت بیمارستانی ندارد، افزود: این موضوع که بیمارستانهای دولتی آلوده اند و خصوصی ها پاک هستند را، قبول ندارم و به طور کلی منکر تفکیک شدن هستم.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، علت برجسته شدن موضوع عفونت بیمارستانی در بخش دولتی را، کمبود بودجه دانست و گفت: وقتی بودجه بیمارستان دولتی قادر به تامین داروی همان مرکز درمانی نیست، چگونه می توان انتظار داشت شرایط ایده ال بهداشتی در بیمارستانهای دولتی رعایت شود.

وی مهم ترین اصل در شیوع عفونت بیمارستانی را در نحوه مدیریت آن مرکز درمانی دانست و افزود: رعایت بهداشت و جلوگیری از عفونت بیمارستانی، بستگی به مدیریت آن بیمارستان دارد و این امر در بخش دولتی، ابتدا متوجه مدیریت دانشگاه مربوطه و سپس مدیر آن بیمارستان است. 

خسرونیا، رعایت مسائل بهداشتی در برخی بیمارستانهای دولتی را خوب عنوان کرد و در عین حال، بعضی را در حد صفر دانست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha