سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و وزی اسبق بهداشت، با تأکید بر این که ضرورتی ندارد داروهایی که به آنها نیازی نیست، وارد کشور شود، گفت: در این صورت داروهای ساخت داخل برای بخش درمان کفایت می‌کند، در حالی که اثر بسیاری از داوهای وارداتی بر روی درمان بیماری چندان مشخص نیست.

علی‌رضا مرندی در گفت‌وگو با خانه ملت  در باره روند واردات داروهای خارجی به کشور، تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان باید در این راستا تلاش کند تا داروهایی که ضرورت ندارد و احتیاجی به آنها نیست، دیگر وارد کشور نشود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با واردات بی‌رویه دارو و بخصوص داروهایی که نیاز به آنها نیست به صنعت دارویی کشور هزینه‌هایی بسیاری را تحمیل می‌کنیم.

مرندی افزود:ادامه روند مصرف بی‌رویه دارو به گران شدن آنها منجر می‌شود ودر نهایت باعث می‌شود که هزینه‌های پرداختی از سوی مردم در حوزه سلامت بیشتر شود.

وی با تاکید براینکه اینکه ضرورتی ندارد داروهایی که نیازی به آنها نیست، وارد کشورشود، بیان کرد: در این صورت داروهای ساخت داخل برای بخش درمان کفایت می‌کند، درحالی که تاثیر بسیاری از داوهای وارداتی بر روی درمان بیماری چندان مشخص نیست.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم با بیان این که باید داروهایی مورد نیاز در کشور در اولویت واردات قرار بگیرند، یادآور شد: باید بر روی واردات دارو نظارت جدی صورت بگیرد تا داروهایی با کیفیت و اثربخش وارد کشور شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha