سلامت نیوز: وب گردی و چت كردن بیش از حد، می تواند روابط انسانی سالم و درست را به چالش بكشد.

دنیای مجازی به ویژه چت روم ها، ارتباط رودرروی انسان ها را كمتر كرده و آنان را از اجتماع اطراف دور می سازد.

عادت- استفاده بیش از حد افراد- به تكنولوژی های جدید و به نوعی اعتیاد به آن مرحله خطرناكی است كه سلامت روانی افراد را به خطر می اندازد. افراد با توجه به میزان وقت و نوع شخصیت خود از اینترنت و تلفن همراه استفاده می كنند كه با توجه به این دو فاكتور، میزان آسیب زایی سنجیده می شود، به طوری كه اگر افراد مدت زمان زیادی از این وسایل استفاده كنند، دچار اعتیاد می شوند كه یك مرحله جدی در آسیب پذیری است.

محیط چت روم، از جمله محیط هایی به شمار می آید كه افراد به راحتی می توانند در آن شخصیت واقعی خود را كتمان كرده و آن طوری كه دوست دارند خود را جلوه دهند و طرف مقابل نیز به این حقیقت پی نخواهد برد.

تفكر و تعقل در عواطف و احساسات پیدا شده در محیط های مجازی، نقشی نداشته و تنها فرد برای سرگرمی و تفریح زودگذر اقدام به این كار می كند كه تبعات سنگینی مخصوصا برای قشر جوان و دختران جامعه به دنبال خواهد داشت.

براساس نتایج این بررسی ها افرادی كه مدت زمان بیشتری از تلفن همراه و فضاهای مجازی مانند اینترنت و چت استفاده می كنند به سمت تنهایی حركت می كنند و از اجتماع دور می شوند، لذا افرادی كه مدت زمان كمتری از این امكانات استفاده می كنند، دارای تعاملات و مهارت های اجتماعی بهتری هستند.

فواید تكنولوژی نوین

رفع نیازهای ضروری، از اساسی ترین فواید تكنولوژی و محیط مجازی است. همچنین برای افرادی كه دارای اعتماد به نفس پایین تری هستند، فضای مجازی می تواند مفید باشد، در واقع افراد می توانند مهارت های اجتماعی خود را در این فضای مجازی تقویت كرده و مورد آزمایش قرار دهند.

خانواده ها باید نكات مثبت و منفی این محیط را برای كودك و نوجوان خود شرح داده و بر استفاده وی از این محیط ها نیز كنترل داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha