دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 33744
سلامت نیوز: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از آنجا که تعرفه‌ گذاری خدمات حوزه سلامت مطابق قانون برنامه پنجم توسعه بر عهده شورای عالی بیمه سلامت بوده و این شورا هنوز تشکیل نشده است، تعرفه‌ گذاری اخیر خدمات درمانی در سال 90 مطابق قانون نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در آستانه برگزاری همایش بیمه سلامت، چالشها و چشم‌اندازها درباره وظایف شورای عالی بیمه سلامت گفت: بر اساس قانون، تعیین سیاست‌های مالی، تعرفه‌گذاری خدمات درمانی و تخصیص منابع لازم در راستای تحقق اهداف تعیین شده توسط شورای عالی سلامت بر عهده شورای عالی بیمه سلامت است.

وی یادآور شد: این شورا باید زیر نظر شورای عالی سلامت فعالیت نماید و برای اتخاذ تصمیم‌های متوازن در حوزه اعتباری سلامت، باید مجموعه‌ای از نهادهای سیاستگذاری، تولیدکنندگان خدمت، تأمین کنندگان مالی و نمایندگانی از آحاد مردم در شورای عالی بیمه سلامت عضویت داشته باشند.

قاضی زاده ادامه داد: بر این اساس ترکیب مناسب و متوازن شورای عالی بیمه سلامت از رئیس سازمان بیمه سلامت ایران، وزیر بهداشت، وزیر تعاون، معاون نظارت و راهبردی رئیس جمهور، 2 نماینده از جامعه پزشکی (سازمان نظام پزشکی)، یک نماینده از سوی بیمارستانهای هیئت امنایی و نماینده‌ای از سوی بیمه‌های تجاری (وزیر اقتصاد) تشکیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که سیاستگذاری حوزه سلامت بر عهده وزارت بهداشت است، ریاست این شورا نیز باید بر عهده این وزارتخانه باشد.

قاضی‌زاده، با اشاره به تصریح قانون برنامه پنجم توسعه بر ضرورت ارایه لایحه تشکیل شورای عالی بیمه سلامت ظرف مدت 3 تا 6 ماه پس از تصویب این قانون، از تأخیر دولت در ارایه این لایحه به مجلس و تخلف صورت گرفته از زمان بندی قانونی تشکیل این شورا انتقاد کرد.

وی همچنین تأکید کرد: از آنجا که تعرفه‌ گذاری خدمات حوزه سلامت مطابق قانون برنامه پنجم توسعه بر عهده شورای عالی بیمه سلامت بوده و این شورا هنوز تشکیل نشده است، تعرفه‌ گذاری اخیر خدمات درمانی در سال 90 مطابق قانون نیست و این تعرفه‌ها بر اساس ضوابط گذشته تعیین شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: اداره تدوین قوانین مجلس به مصوبات اخیر در خصوص تعرفه‌های درمانی سال 90 خدشه قانونی وارد نموده و در حال مذاکره برای یافتن راه حل قانونی درباره تعرفه‌های امسال است.

همایش بیمه سلامت، چالشها و چشم‌اندازها، 16 مهرماه جاری توسط سازمان نظام پزشکی برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha