سلامت نیوز: عفونت های هپاتیت C،B،A و عفونت HIV ، مهمترین موارد عفونت در بیماران همودیالیزی است و اغلب این بیماران دچار عفونت ،بالای 60 سال سن دارند.
     
حمید اشراقی متخصص نفرولوژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بیماران همودیالیزی به دلیل شرایط خاص بدنی خود، بیشتر در معرض ابتلا به برخی از بیماری های عفونی و غیر عفونی هستند و از این نظر باید بیشتر تحت نظر و مراقبت باشند.

وی تصریح كرد: بیماران همودیالیزی در معرض خطر چندین بیماری منتقل شونده از طریق خون هپاتیت های ویروس و عفونت HIV هستند و تاكنون بررسی های گوناگونی در زمینه نوع این ارتباط صورت گرفته است.

اشراقی تاكید كرد: براساس مطالعات انجام شده، عفونت های هپاتیت C،B،A و  عفونت HIV ، مهمترین موارد عفونت در بیماران همودیالیزی است و اغلب این بیماران دچار عفونت،‌بالای 60سال هستند.

وی یادآور شد: میانگین سنی بیماران همودیالیزی كه دچار عفونت هایی همچون هپاتیت و ایدز شده اند در برخی از مطالعات اخیر به حدود63 تا 65 سال می رسد و اغلب این بیماران مرد بوده اند.

اشراقی خاطر نشان كرد: البته شیوع عفونت در بیماران همودیالیزی در تمام گروههای سنی دیده می شود و در واقع این بیماران در هر سنی كه باشند، باید مراقب عواملی عفونی اطراف خود باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha