سلامت نیوز: یک روانپزشک توصیه کرد:  کودکان بیش فعال باید از مصرف غذاهای شیرین، تند و کافئین دار به دلیل تحریک پذیری آن ها اجتناب کنند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر امیر رضا چمنی، گفت: اختلال بیش فعالی از سنین 3 تا 4 سالگی شروع و در دبستان شناخته می شود ، و این اختلال 3 تا 7 درصد کودکان را مبتلا می کند و این اختلال در پسر بچه ها شایع تر است.

وی افزود: کودکان بیش فعال ، معمولا از میزان هوش و IQخوبی برخوردارند ولی به دلیل مشکلات رفتاری و اختلال در تمرکز ، عملکرد تحصیلی خوبی ندارند .

وی نقش عوامل ژنتیک را در بروز این اختلال موثر دانست و افزود: از نظر بیولوژی ، تغییرات عصبی ، شیمیایی سلول های مغزی در بروز این بیماری نیز تاثیر دارند.

دکتر چمنی در خصوص علائم اختلال بیش فعالی کودکان، اظهار کرد: کودکان بیش فعال معمولا قادر نیستند به راحتی در مکانی آرام بنشینند، مرتب روی صندلیشان تکان می خورند، در جاهای غیر مناسب می دوند ، پر حرف هستند و نمی توانند فعالیت کم سر و صدا انجام دهند و دائم سر کلاس تقاصای خروج دارند .

وی با اشاره به اینکه کودکان بیش فعال معمولا حواس پرت هستند ،گفت: این کودکان به دلیل کم بودن دامنه توجه شان معمولا سر کلاس درس نسبت به حرف معلم بی توجه بوده و در انجام تکالیف مدرسه دقت لازم را ندارند ، به جزییات مسائل کمتر اهمیت می دهند ، مرتب وسائلشان را گم می کنند و در مجموع فراموش کارند .

این روان پزشک بروز رفتارهای تکانشی یا انفجاری را از دیگر علائم اختلال بیش فعالی بر شمرد و تصریح کرد: کودکان بیش فعال هنگام پاسخ دادن به سئوال طرف مقابل بدون صبر و حوصله جواب می دهند، هنگام بازی در نوبت و انتظار قرار نمی گیرند، حرف های دیگران را قطع و در کار دیگران دخالت می کنند.  معمولا این کودکان رفتارهای پرخطر و حادثه جو دارند، از بلندی می پرند، به وسائل خطرناک دست می زنند و سر کلاس درس ، نظم را به هم می ریزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha