سلامت نیوز: نخستین كلینیك اختصاصی فوق تخصصی روانپزشكی كودك و نوجوان ویژه‌ اختلالات دفعی كودكان در مركز طبی كودكان راه اندازی شد.

به گزارش سلامت نیوز، دكتر جواد محمودی قرائی عضو هیئت علمی گروه روان پزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: این كلینیك به همت دپارتمان روان پزشكی كودك و نوجوان گروه روانپزشكی، گروه بیماریهای كودكان مركز طبی كودكان در دانشگاه علوم پزشكی تهران راه اندازی شده است و اولین كلینیك از نوع خود در سطح كشور می باشد.

وی افزود: این كلینیك بعد از كلینیك روان پزشكی مشاوره و رابط كودكان كه سال گذشته در مركز طبی كودكان راه اندازی شد دومین كلینیك اختصاصی فوق تخصصی روان پزشكی كودك و نوجوان است كه در این بیمارستان تأسیس شده است. ویژگی عمده این كلینیك این است كه بطور اختصاصی بیماران مبتلا به اختلالات دفعی شامل شب ادراری، بی اختیاری مدفوع، یبوست فانكشنال و مزمن را تحت درمان قرار می دهد.

دكتر قرائی ادامه داد: خدمات روانشناختی توسط یك تیم متشكل از روانپزشك و روانشناس كودك و نوجوان ارائه شده و همزمان بیماران از مشاوره سایر تخصص ها نظیر جراحی كودكان، گوارش، نفرولوژی و ارولوژی نیز برخوردار می شوند.

عضو هیئت علمی گروه روان پزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران تاكید كرد: ارزیابی های لازم بر اساس مصاحبه بالینی و ابزارهای روان سنجی انجام شده و مداخلات لازم توسط روان پزشك كودك و نوجوان و تیم روانشناسی مرتبط برنامه ریزی می شود.

وی در پایان متذكر شد: برای برخورداری از خدمات این كلینیك لازم است روی برگه ارجاع بیماران ذكر شود كه بیمار برای كلینیك اختلالات دفعی معرفی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha