سلامت نیوز: مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: 240 کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز سازمان بهزیستی در کشور وجود دارد. و 970 کمپ در نوبت اخذ مجوز قرار دارد.

محمد صادق فتح‌اللهی در گفت‌وگو با فارس؛ اظهار داشت:3 دسته مرکز ترک اعتیاد در کشور وجود دارد. در دسته اول مراکزی هستند که مجوز دارند و تعداد آنها مشخص است.

وی افزود: دسته دوم مراکزی هستند که مجوز ندارند اما کار آنها درست است و به دلیل مشکلات اداری و سختگیری‌های موجود نتوانسته‌اند مجوز بگیرند و دسته سوم مراکز و کمپ‌های هستند که شاخصه‌های آنها متفاوت است و در زمینه انتقال و نگهداری معتادان به صورت اجباری کار می‌کنند، تعرفه‌ها را رعایت نمی‌کنند و از شیوه‌های درمانی غیرانسانی مانند کتک‌زدن و زنجیر‌درمانی استفاده می‌کنند.

فتح‌اللهی تصریح کرد: عناوین مراکز اقامتی، کمپ ترک اعتیاد و خانه‌های بهبودی در عمل تفاوتی با هم ندارند و باید در نظر داشت که از مراکز غیرقانونی ترک اعتیاد به دلیل زیرزمینی بودن آنها آماری وجود ندارد.

وی افزود: بر اساس آمار موجود 240 کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز سازمان بهزیستی در کشور وجود دارد و 970 کمپ در نوبت اخذ مجوز قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha