سلامت نیوز: دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشكی ورزش كردن را بهترین راه برای جلوگیری از استرس و فشارهای روحی روانی عنوان كرد.

به گزارش سلامت نیوز، انجام فعالیت بدنی منظم به شكل های مختلف بر اساس شرایط فیزیكی و سنی فرد، اثر بسیار مثبتی در كاهش چربی خون، فشارخون، كاهش وزن و بهبود عملكرد سیستم قلب و عروق دارد.

بنابراین گزارش، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در افرادی كه حداقل فعالیت بدنی توصیه شده را انجام نمی دهند، ‌5/1 برابر افزایش می یابد و انجام حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی در روز با شدت متوسط به صورت منظم توصیه می شود.

این گزارش می افزاید، استفاده از پله به جای آسانسور، پیمودن مسیر منزل تا محل كار و یا حداقل قسمتی از مسیر و پیاده روی روزانه از راه های افزایش فعالیت بدنی است.

بر اساس این گزارش، قدرت انقباض و نظم ضربان قلب پس از مدتى ورزش كردن بهتر مى شود، گنجایش ریه ها بیشتر شده و در نتیجه اكسیژن بهتر و بیشترى به بدن مى رسد، همچنین هماهنگى بین اعصاب و مراكز عصبى  ایجاد شده و كارهاى فكرى آسان تر مى شود.

گفتنی است: با ورزش كردن حركت اندام هاى هاضمه تسریع شده و حركات دودى شكل معده كه موجب هضم غذا مى شود سریع تر و راحت تر صورت مى گیرد و افرادى كه فعالیت هاى جسمانى بیشترى دارند، كمتر از افراد كم حركت، به بیمارى سنگ كلیه و اختلالات مشابه به آن مبتلا مى شوند چون بسیارى از مواد زاید، از طریق غدد عرق در پوست بدن بیرون ریخته مى شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha